Приказ основних података о документу

Učenje hemije i autonomija učenika

dc.creatorŠkorić, Darinka
dc.creatorTrivić, Dragica
dc.date.accessioned2018-11-22T00:17:48Z
dc.date.available2018-11-22T00:17:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttps://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/198
dc.description.abstractAccording to the results of the PISA 2009 testing only 1% of the fifteen-year olds in Serbia are able to cope with complex life situations, to make responsible, scientifically based decisions on personal, social and professional levels. The paper offers an analysis of some experiences which shows how the change of the learning context, which may include changing the contents, teaching and learning methods, learning environment, etc., enhance students' achievements. In the selected research the students associate the contents of chemistry to everyday life and the contents of other teaching subjects. This mode supports and strengthens students' autonomy, enhances intrinsic motivation, encourages creativity, initiative and decision making of students, all in order to develop functional knowledge and reach higher cognitive levels.en
dc.description.abstractNa osnovu rezultata testiranja PISA2009, tek oko 1% petnaestogodišnjaka u Srbiji je sposobno da se snalazi u složenim životnim situacijama, da donosi odgovorne, naučno utemeljene odluke na ličnom, društvenom i profesionalnom planu. U ovom radu analizirana su iskustva iz kojih se vidi kako promena konteksta u kome se odvija učenje, što može da obuhvata promenu sadržaja, metoda nastave i učenja, mesta gde se odvija učenje, doprinosi boljim rezultatima učenika. U odabranim istraživanjima, kroz istraživački i eksperimentalni rad, učenici povezuju sadržaje hemije sa svakodnevnim životom i sa sadržajima drugih nastavnih predmeta. Ovakav način rada podržava i jača autonomiju učenika, jača unutrašnju motivaciju, podstiče kreativnost, inicijativu učenika i donošenje odluka, a sve u cilju formiranja funkcionalnih znanja i dostizanja viših saznajnih nivoa.sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179048/RS//
dc.rightsrestrictedAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectchemistry teachingen
dc.subjectchemistry learning contexten
dc.subjectteaching and learning methodsen
dc.subjectautonomyen
dc.subjectnastava hemijesr
dc.subjectkontekst učenja hemijesr
dc.subjectmetode nastave i učenjasr
dc.subjectautonomijasr
dc.titleChemistry learning context and learner autonomyen
dc.titleUčenje hemije i autonomija učenikasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.volume60
dc.citation.issue4
dc.citation.spage620
dc.citation.epage635
dc.citation.other60(4): 620-635
dc.citation.rankM23
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_198


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу