Методика наставе хемије у Србији у 19. веку
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У раду је изнет развој методичких идеја примењених на наставу хемије у Србији у 19. веку. Хемија се у Србији предавала од 1853. године на Лицеју, а од 1874. године у гимназији. На Лицеју је хемијска лабораторија основана 1853, а ђачке вежбе уведене су 1857. године. У гимназији се од 1874. године оснивају хемијски кабинети, а од укупно четири часа један је морао да буде посвећен експериментима. Посебно плодан период за наставу хемије обухвата раздобље од 1881. до 1888, када је хемија предавана с великим бројем часова, према модерним програмима, и када је у свим школама настава реализована кроз експерименте. После 1888. број часова хемије је редукован, а експериментални део наставе смањен. У том периоду објављен је велики број чланака у којима се расправљало о улози и значају експеримента у настави и условима за реализовање наставе, а Војислав Бакић у својој Педагогији доста простора посветио је настави природних наука и методици демонстрирања огледа. О проблемима средњошколске настав...е и методике наставе хемије А. Станојевић је крајем 19. и почетком 20. века написао више чланака и књига, а многе од његових идеја сасвим су модерне и њихова примена и данас је актуелна.
Кључне речи:
методика наставе хемије / хемијски кабинети / експериментиИзвор:
Pedagogija, 2003, 97-108Издавач:
- Савез педагошких друштава Југославије
Колекције
Институција/група
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - JOUR AU - Бојовић, Снежана Д. AU - Шишовић, Драгица PY - 2003 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5097 AB - У раду је изнет развој методичких идеја примењених на наставу хемије у Србији у 19. веку. Хемија се у Србији предавала од 1853. године на Лицеју, а од 1874. године у гимназији. На Лицеју је хемијска лабораторија основана 1853, а ђачке вежбе уведене су 1857. године. У гимназији се од 1874. године оснивају хемијски кабинети, а од укупно четири часа један је морао да буде посвећен експериментима. Посебно плодан период за наставу хемије обухвата раздобље од 1881. до 1888, када је хемија предавана с великим бројем часова, према модерним програмима, и када је у свим школама настава реализована кроз експерименте. После 1888. број часова хемије је редукован, а експериментални део наставе смањен. У том периоду објављен је велики број чланака у којима се расправљало о улози и значају експеримента у настави и условима за реализовање наставе, а Војислав Бакић у својој Педагогији доста простора посветио је настави природних наука и методици демонстрирања огледа. О проблемима средњошколске наставе и методике наставе хемије А. Станојевић је крајем 19. и почетком 20. века написао више чланака и књига, а многе од његових идеја сасвим су модерне и њихова примена и данас је актуелна. PB - Савез педагошких друштава Југославије T2 - Pedagogija T1 - Методика наставе хемије у Србији у 19. веку SP - 97 EP - 108 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5097 ER -
@article{ author = "Бојовић, Снежана Д. and Шишовић, Драгица", year = "2003", abstract = "У раду је изнет развој методичких идеја примењених на наставу хемије у Србији у 19. веку. Хемија се у Србији предавала од 1853. године на Лицеју, а од 1874. године у гимназији. На Лицеју је хемијска лабораторија основана 1853, а ђачке вежбе уведене су 1857. године. У гимназији се од 1874. године оснивају хемијски кабинети, а од укупно четири часа један је морао да буде посвећен експериментима. Посебно плодан период за наставу хемије обухвата раздобље од 1881. до 1888, када је хемија предавана с великим бројем часова, према модерним програмима, и када је у свим школама настава реализована кроз експерименте. После 1888. број часова хемије је редукован, а експериментални део наставе смањен. У том периоду објављен је велики број чланака у којима се расправљало о улози и значају експеримента у настави и условима за реализовање наставе, а Војислав Бакић у својој Педагогији доста простора посветио је настави природних наука и методици демонстрирања огледа. О проблемима средњошколске наставе и методике наставе хемије А. Станојевић је крајем 19. и почетком 20. века написао више чланака и књига, а многе од његових идеја сасвим су модерне и њихова примена и данас је актуелна.", publisher = "Савез педагошких друштава Југославије", journal = "Pedagogija", title = "Методика наставе хемије у Србији у 19. веку", pages = "97-108", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5097" }
Бојовић, С. Д.,& Шишовић, Д.. (2003). Методика наставе хемије у Србији у 19. веку. in Pedagogija Савез педагошких друштава Југославије., 97-108. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5097
Бојовић СД, Шишовић Д. Методика наставе хемије у Србији у 19. веку. in Pedagogija. 2003;:97-108. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5097 .
Бојовић, Снежана Д., Шишовић, Драгица, "Методика наставе хемије у Србији у 19. веку" in Pedagogija (2003):97-108, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5097 .