Историја хемије у настави хемије из угла истраживача, наставника и ученика
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Резултати бројних истраживања показују да ученици науку доживљавају као тешку, неинтересантну и као скуп чињеница које немају практичну примену. Како би се тај тренд променио све више истраживача у области образовања у природним наукама препоручује укључивање садржаја из историје науке у наставну праксу. Истраживачи истичу предности историјског контекста за учење о природи науке, која се сматра интегралном компонентом научне писмености, и за развијање позитивних ставова према науци, док допринос овог контекста дубљем разумевању научних концепата још увек није довољно испитан.
Успех имплементације садржаја из историје науке у наставну праксу зависи од ставова наставника о овом приступу, њиховог познавања садржаја из историје науке, као и избора садржаја из историје науке који могу бити употребљени у учионици. Фокус историјских садржаја не треба да буде само на презентовању биографија научника, на причама о добро познатим открићима, на реконструкцији догађаја кроз које се наука идеализу...је према унапред одређеној методологији, већ на науци као процесу. Садржаји из историје науке треба да буду презентовани тако да ученици кроз њих могу да сагледају етапе кроз које су научници пролазили како би дошли до открића што доприноси развоју научног мишљења код ученика.
Иако ученици могу да сагледају бројне карактеристике природе науке и граде разумевање основних научних концепата кроз историјску перспективу, успех оваквог учења зависи од мотивације ученика за учење садржаја науке у историјском контексту и способности увиђања релевантности историјских садржаја за живот у савременом друштву.
У оквиру ове презентације биће изложени методологија и резултати неколико истраживања реализованих са наставницима хемије и ученицима основне и средње школе. Резултати истраживања у којима узорак чине наставници хемије показују да наставници у малој мери користе садржаје из историје хемије у наставној пракси. Кроз приказ методологије и резултата истраживања реализованих са ученицима седмог и осмог разреда основне школе и другог разреда гимназије биће саопштени начини примене садржаја из историје хемије у наставној пракси за учење хемијских појмова и проверавање ученичких постигнућа.
Кључне речи:
историја хемије / историјски контекст / природа наукеИзвор:
Априлски дани о настави хемије, 28. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 1. Kонференција методике наставе хемије, 2017, 10-10Издавач:
- Београд : Српско хемијско друштво
Финансирање / пројекти:
- Теорија и пракса науке у друштву: мултидисциплинарне, образовне и међугенерацијске перспективе (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
Колекције
Институција/група
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - CONF AU - Милановић, Весна Д. AU - Тривић, Драгица PY - 2017 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5854 AB - Резултати бројних истраживања показују да ученици науку доживљавају као тешку, неинтересантну и као скуп чињеница које немају практичну примену. Како би се тај тренд променио све више истраживача у области образовања у природним наукама препоручује укључивање садржаја из историје науке у наставну праксу. Истраживачи истичу предности историјског контекста за учење о природи науке, која се сматра интегралном компонентом научне писмености, и за развијање позитивних ставова према науци, док допринос овог контекста дубљем разумевању научних концепата још увек није довољно испитан. Успех имплементације садржаја из историје науке у наставну праксу зависи од ставова наставника о овом приступу, њиховог познавања садржаја из историје науке, као и избора садржаја из историје науке који могу бити употребљени у учионици. Фокус историјских садржаја не треба да буде само на презентовању биографија научника, на причама о добро познатим открићима, на реконструкцији догађаја кроз које се наука идеализује према унапред одређеној методологији, већ на науци као процесу. Садржаји из историје науке треба да буду презентовани тако да ученици кроз њих могу да сагледају етапе кроз које су научници пролазили како би дошли до открића што доприноси развоју научног мишљења код ученика. Иако ученици могу да сагледају бројне карактеристике природе науке и граде разумевање основних научних концепата кроз историјску перспективу, успех оваквог учења зависи од мотивације ученика за учење садржаја науке у историјском контексту и способности увиђања релевантности историјских садржаја за живот у савременом друштву. У оквиру ове презентације биће изложени методологија и резултати неколико истраживања реализованих са наставницима хемије и ученицима основне и средње школе. Резултати истраживања у којима узорак чине наставници хемије показују да наставници у малој мери користе садржаје из историје хемије у наставној пракси. Кроз приказ методологије и резултата истраживања реализованих са ученицима седмог и осмог разреда основне школе и другог разреда гимназије биће саопштени начини примене садржаја из историје хемије у наставној пракси за учење хемијских појмова и проверавање ученичких постигнућа. PB - Београд : Српско хемијско друштво C3 - Априлски дани о настави хемије, 28. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 1. Kонференција методике наставе хемије T1 - Историја хемије у настави хемије из угла истраживача, наставника и ученика SP - 10 EP - 10 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5854 ER -
@conference{ author = "Милановић, Весна Д. and Тривић, Драгица", year = "2017", abstract = "Резултати бројних истраживања показују да ученици науку доживљавају као тешку, неинтересантну и као скуп чињеница које немају практичну примену. Како би се тај тренд променио све више истраживача у области образовања у природним наукама препоручује укључивање садржаја из историје науке у наставну праксу. Истраживачи истичу предности историјског контекста за учење о природи науке, која се сматра интегралном компонентом научне писмености, и за развијање позитивних ставова према науци, док допринос овог контекста дубљем разумевању научних концепата још увек није довољно испитан. Успех имплементације садржаја из историје науке у наставну праксу зависи од ставова наставника о овом приступу, њиховог познавања садржаја из историје науке, као и избора садржаја из историје науке који могу бити употребљени у учионици. Фокус историјских садржаја не треба да буде само на презентовању биографија научника, на причама о добро познатим открићима, на реконструкцији догађаја кроз које се наука идеализује према унапред одређеној методологији, већ на науци као процесу. Садржаји из историје науке треба да буду презентовани тако да ученици кроз њих могу да сагледају етапе кроз које су научници пролазили како би дошли до открића што доприноси развоју научног мишљења код ученика. Иако ученици могу да сагледају бројне карактеристике природе науке и граде разумевање основних научних концепата кроз историјску перспективу, успех оваквог учења зависи од мотивације ученика за учење садржаја науке у историјском контексту и способности увиђања релевантности историјских садржаја за живот у савременом друштву. У оквиру ове презентације биће изложени методологија и резултати неколико истраживања реализованих са наставницима хемије и ученицима основне и средње школе. Резултати истраживања у којима узорак чине наставници хемије показују да наставници у малој мери користе садржаје из историје хемије у наставној пракси. Кроз приказ методологије и резултата истраживања реализованих са ученицима седмог и осмог разреда основне школе и другог разреда гимназије биће саопштени начини примене садржаја из историје хемије у наставној пракси за учење хемијских појмова и проверавање ученичких постигнућа.", publisher = "Београд : Српско хемијско друштво", journal = "Априлски дани о настави хемије, 28. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 1. Kонференција методике наставе хемије", title = "Историја хемије у настави хемије из угла истраживача, наставника и ученика", pages = "10-10", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5854" }
Милановић, В. Д.,& Тривић, Д.. (2017). Историја хемије у настави хемије из угла истраживача, наставника и ученика. in Априлски дани о настави хемије, 28. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 1. Kонференција методике наставе хемије Београд : Српско хемијско друштво., 10-10. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5854
Милановић ВД, Тривић Д. Историја хемије у настави хемије из угла истраживача, наставника и ученика. in Априлски дани о настави хемије, 28. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 1. Kонференција методике наставе хемије. 2017;:10-10. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5854 .
Милановић, Весна Д., Тривић, Драгица, "Историја хемије у настави хемије из угла истраживача, наставника и ученика" in Априлски дани о настави хемије, 28. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 1. Kонференција методике наставе хемије (2017):10-10, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5854 .