Vaspitni deo nastave hemije
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Različiti obrazovni sistemi kroz ciljeve ističu razvoj odgovornih, moralnih i obrazovanih
ličnosti, spremnih da aktivno deluju u svim oblastima značajnim za ljudski razvoj. Strateški
dokumenti usvojeni u Srbiji definisali su različite uloge nastavnika među kojima je i vaspitna
uloga. Od nastavnika se očekuje briga o fizičkom, kognitivnom i socio-emocionalnom
razvoju učenika. Postavlja se pitanje u kojoj meri nastava hemije ima vaspitne efekte kao što
su: formiranje prirodnonaučnog pogleda na svet, razmišljanje o socijalnoj relevantnosti
znanja iz hemije i doprinosu tih znanja opštoj pismenosti mladih, briga o ličnom i
društvenom zdravlju i bezbednosti, briga o kvalitetu životne sredine, razumevanje etičkih
normi u nauci, razvoj moralnih vrednosti. U okviru istraživanja ispitani su stavovi 237
nastavnika hemije o njihovim vaspitnim ulogama u nastavnom procesu. Rezultati pokazuju
da vaspitni segment nastave hemije može doprineti: uspešnosti učenika u učenju,
izgrađivanju odgov...ornog odnosa prema životnoj sredini, podizanju brige o telesnom zdravlju
i razvoju moralnih vrednosti.
Кључне речи:
nastava hemije / vaspitanje / učenje / moralne vrednosti / zdravlje / životna sredinaИзвор:
Drugi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem, Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive, 6 - 7. novembar 2014. godine, Beograd, Srbija, 2014, 51-51Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Теорија и пракса науке у друштву: мултидисциплинарне, образовне и међугенерацијске перспективе (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
Напомена:
- Book of Abstracts
Колекције
Институција/група
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - CONF AU - Đorđević, Aleksandar M. AU - Milanović, Vesna D. AU - Trivić, Dragica PY - 2014 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5857 AB - Različiti obrazovni sistemi kroz ciljeve ističu razvoj odgovornih, moralnih i obrazovanih ličnosti, spremnih da aktivno deluju u svim oblastima značajnim za ljudski razvoj. Strateški dokumenti usvojeni u Srbiji definisali su različite uloge nastavnika među kojima je i vaspitna uloga. Od nastavnika se očekuje briga o fizičkom, kognitivnom i socio-emocionalnom razvoju učenika. Postavlja se pitanje u kojoj meri nastava hemije ima vaspitne efekte kao što su: formiranje prirodnonaučnog pogleda na svet, razmišljanje o socijalnoj relevantnosti znanja iz hemije i doprinosu tih znanja opštoj pismenosti mladih, briga o ličnom i društvenom zdravlju i bezbednosti, briga o kvalitetu životne sredine, razumevanje etičkih normi u nauci, razvoj moralnih vrednosti. U okviru istraživanja ispitani su stavovi 237 nastavnika hemije o njihovim vaspitnim ulogama u nastavnom procesu. Rezultati pokazuju da vaspitni segment nastave hemije može doprineti: uspešnosti učenika u učenju, izgrađivanju odgovornog odnosa prema životnoj sredini, podizanju brige o telesnom zdravlju i razvoju moralnih vrednosti. PB - Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet C3 - Drugi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem, Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive, 6 - 7. novembar 2014. godine, Beograd, Srbija T1 - Vaspitni deo nastave hemije SP - 51 EP - 51 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5857 ER -
@conference{ author = "Đorđević, Aleksandar M. and Milanović, Vesna D. and Trivić, Dragica", year = "2014", abstract = "Različiti obrazovni sistemi kroz ciljeve ističu razvoj odgovornih, moralnih i obrazovanih ličnosti, spremnih da aktivno deluju u svim oblastima značajnim za ljudski razvoj. Strateški dokumenti usvojeni u Srbiji definisali su različite uloge nastavnika među kojima je i vaspitna uloga. Od nastavnika se očekuje briga o fizičkom, kognitivnom i socio-emocionalnom razvoju učenika. Postavlja se pitanje u kojoj meri nastava hemije ima vaspitne efekte kao što su: formiranje prirodnonaučnog pogleda na svet, razmišljanje o socijalnoj relevantnosti znanja iz hemije i doprinosu tih znanja opštoj pismenosti mladih, briga o ličnom i društvenom zdravlju i bezbednosti, briga o kvalitetu životne sredine, razumevanje etičkih normi u nauci, razvoj moralnih vrednosti. U okviru istraživanja ispitani su stavovi 237 nastavnika hemije o njihovim vaspitnim ulogama u nastavnom procesu. Rezultati pokazuju da vaspitni segment nastave hemije može doprineti: uspešnosti učenika u učenju, izgrađivanju odgovornog odnosa prema životnoj sredini, podizanju brige o telesnom zdravlju i razvoju moralnih vrednosti.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet", journal = "Drugi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem, Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive, 6 - 7. novembar 2014. godine, Beograd, Srbija", title = "Vaspitni deo nastave hemije", pages = "51-51", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5857" }
Đorđević, A. M., Milanović, V. D.,& Trivić, D.. (2014). Vaspitni deo nastave hemije. in Drugi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem, Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive, 6 - 7. novembar 2014. godine, Beograd, Srbija Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet., 51-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5857
Đorđević AM, Milanović VD, Trivić D. Vaspitni deo nastave hemije. in Drugi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem, Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive, 6 - 7. novembar 2014. godine, Beograd, Srbija. 2014;:51-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5857 .
Đorđević, Aleksandar M., Milanović, Vesna D., Trivić, Dragica, "Vaspitni deo nastave hemije" in Drugi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem, Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive, 6 - 7. novembar 2014. godine, Beograd, Srbija (2014):51-51, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5857 .