Three-tier tests as an effective tool for the assessment of understanding the chemistry content during the Covid-19 pandemic
Трослојни тестови као ефективно средство за проверу разумевања садржаја хемије током пандемије Covid-19
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
During the COVID-19 pandemic, when direct contact with pupils was
time-limited, one of the biggest challenges of chemistry teachers referred to the
choice of the most effective way to assess pupils’ understanding of the complex
content they encountered for the first time, such as organic chemistry content
in the eighth grade of primary school. In this study, to assess the understanding
of hydrocarbons among the pupils of the mentioned age, teachers used a threetier test. The first and second tier of items in these tests are multiple-choice
questions where the answer to the second tier explains the choice of answer to
the first tier, while the third tier indicates pupils’ confidence in their responses.
Good understanding presupposes that the first two tiers are answered correctly and pupils are confident in their answers, incorrect answers in which pupils
are confident imply the presence of misconceptions, while all answer combinations in which pupils are not confident indicate... a lack of knowledge. The test
made of ten items was completed by 114 pupils, after which on seven items well
understanding was shown by 51.7% to 63.1% of the pupils, on three items it
was found in less than 40% of the pupils, while the presence of the six misconceptions was also detected. Thus, teachers gained a detailed insight into their
pupils’ greatest problems with the understanding of hydrocarbons.
Током пандемије COVID-19, када је директан контакт са ученицима био временски ограничен, један од највећих изазова наставника хемије односио се на одабир најефективнијег начина за проверу разумевања комплексних садржаја са којима се ученици сусрећу по први пут,
попут оних из органске хемије у осмом разреду основне школе. У овом
истраживању, ради провере разумевања садржаја о угљоводоницима код
ученика наведеног узраста, наставници су користили трослојни тест.
Први и други слој задатака у трослојним тестовима чине питања вишеструког избора, при чему се одговором на други слој образлаже одабир
одговора на питање из првог слоја, док у оквиру трећег слоја ученици наводе да ли су сигурни у своје одговоре. Добро разумевање градива подразумева да су питања из прва два слоја одговорена тачно и да су ученици у њих сигурни, нетачни одговори у које су ученици сигурни указују на
присуство мисконцепција, док све комбинације одговора у које ученици
нису сигурни индикују недостатак знања. Тест... сачињен од десет задатака попунило је 114 ученика, при чему је код седам задатака добро разумевање градива показало између 51,7% и 63,1% ученика, на три задатка добро разумевање је установљено код мање од 40% ученика, а детектовано
је и присуство шест мисконцепција. На овај начин, наставници су стекли
детаљан увид у најзначајније проблеме својих ученика са разумевањем
садржаја о угљоводоницима.
Кључне речи:
three-tier tests / chemistry education / assessment of understanding / primary school pupils / трослојни тестови / настава хемије / провера разумевања / ученици основних школаИзвор:
International Scientific Conference Education during Covid-19 pandemic: Experience and lessons learned, Book of abstracts, Belgrade, June 1-3, 2023, 2023Издавач:
- Belgrade : University of Belgrade, Teacher Education Faculty
Колекције
Институција/група
Inovacioni centar / Innovation CentreTY - CONF AU - Putica, Katarina PY - 2023 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5956 AB - During the COVID-19 pandemic, when direct contact with pupils was time-limited, one of the biggest challenges of chemistry teachers referred to the choice of the most effective way to assess pupils’ understanding of the complex content they encountered for the first time, such as organic chemistry content in the eighth grade of primary school. In this study, to assess the understanding of hydrocarbons among the pupils of the mentioned age, teachers used a threetier test. The first and second tier of items in these tests are multiple-choice questions where the answer to the second tier explains the choice of answer to the first tier, while the third tier indicates pupils’ confidence in their responses. Good understanding presupposes that the first two tiers are answered correctly and pupils are confident in their answers, incorrect answers in which pupils are confident imply the presence of misconceptions, while all answer combinations in which pupils are not confident indicate a lack of knowledge. The test made of ten items was completed by 114 pupils, after which on seven items well understanding was shown by 51.7% to 63.1% of the pupils, on three items it was found in less than 40% of the pupils, while the presence of the six misconceptions was also detected. Thus, teachers gained a detailed insight into their pupils’ greatest problems with the understanding of hydrocarbons. AB - Током пандемије COVID-19, када је директан контакт са ученицима био временски ограничен, један од највећих изазова наставника хемије односио се на одабир најефективнијег начина за проверу разумевања комплексних садржаја са којима се ученици сусрећу по први пут, попут оних из органске хемије у осмом разреду основне школе. У овом истраживању, ради провере разумевања садржаја о угљоводоницима код ученика наведеног узраста, наставници су користили трослојни тест. Први и други слој задатака у трослојним тестовима чине питања вишеструког избора, при чему се одговором на други слој образлаже одабир одговора на питање из првог слоја, док у оквиру трећег слоја ученици наводе да ли су сигурни у своје одговоре. Добро разумевање градива подразумева да су питања из прва два слоја одговорена тачно и да су ученици у њих сигурни, нетачни одговори у које су ученици сигурни указују на присуство мисконцепција, док све комбинације одговора у које ученици нису сигурни индикују недостатак знања. Тест сачињен од десет задатака попунило је 114 ученика, при чему је код седам задатака добро разумевање градива показало између 51,7% и 63,1% ученика, на три задатка добро разумевање је установљено код мање од 40% ученика, а детектовано је и присуство шест мисконцепција. На овај начин, наставници су стекли детаљан увид у најзначајније проблеме својих ученика са разумевањем садржаја о угљоводоницима. PB - Belgrade : University of Belgrade, Teacher Education Faculty C3 - International Scientific Conference Education during Covid-19 pandemic: Experience and lessons learned, Book of abstracts, Belgrade, June 1-3, 2023 T1 - Three-tier tests as an effective tool for the assessment of understanding the chemistry content during the Covid-19 pandemic T1 - Трослојни тестови као ефективно средство за проверу разумевања садржаја хемије током пандемије Covid-19 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5956 ER -
@conference{ author = "Putica, Katarina", year = "2023", abstract = "During the COVID-19 pandemic, when direct contact with pupils was time-limited, one of the biggest challenges of chemistry teachers referred to the choice of the most effective way to assess pupils’ understanding of the complex content they encountered for the first time, such as organic chemistry content in the eighth grade of primary school. In this study, to assess the understanding of hydrocarbons among the pupils of the mentioned age, teachers used a threetier test. The first and second tier of items in these tests are multiple-choice questions where the answer to the second tier explains the choice of answer to the first tier, while the third tier indicates pupils’ confidence in their responses. Good understanding presupposes that the first two tiers are answered correctly and pupils are confident in their answers, incorrect answers in which pupils are confident imply the presence of misconceptions, while all answer combinations in which pupils are not confident indicate a lack of knowledge. The test made of ten items was completed by 114 pupils, after which on seven items well understanding was shown by 51.7% to 63.1% of the pupils, on three items it was found in less than 40% of the pupils, while the presence of the six misconceptions was also detected. Thus, teachers gained a detailed insight into their pupils’ greatest problems with the understanding of hydrocarbons., Током пандемије COVID-19, када је директан контакт са ученицима био временски ограничен, један од највећих изазова наставника хемије односио се на одабир најефективнијег начина за проверу разумевања комплексних садржаја са којима се ученици сусрећу по први пут, попут оних из органске хемије у осмом разреду основне школе. У овом истраживању, ради провере разумевања садржаја о угљоводоницима код ученика наведеног узраста, наставници су користили трослојни тест. Први и други слој задатака у трослојним тестовима чине питања вишеструког избора, при чему се одговором на други слој образлаже одабир одговора на питање из првог слоја, док у оквиру трећег слоја ученици наводе да ли су сигурни у своје одговоре. Добро разумевање градива подразумева да су питања из прва два слоја одговорена тачно и да су ученици у њих сигурни, нетачни одговори у које су ученици сигурни указују на присуство мисконцепција, док све комбинације одговора у које ученици нису сигурни индикују недостатак знања. Тест сачињен од десет задатака попунило је 114 ученика, при чему је код седам задатака добро разумевање градива показало између 51,7% и 63,1% ученика, на три задатка добро разумевање је установљено код мање од 40% ученика, а детектовано је и присуство шест мисконцепција. На овај начин, наставници су стекли детаљан увид у најзначајније проблеме својих ученика са разумевањем садржаја о угљоводоницима.", publisher = "Belgrade : University of Belgrade, Teacher Education Faculty", journal = "International Scientific Conference Education during Covid-19 pandemic: Experience and lessons learned, Book of abstracts, Belgrade, June 1-3, 2023", title = "Three-tier tests as an effective tool for the assessment of understanding the chemistry content during the Covid-19 pandemic, Трослојни тестови као ефективно средство за проверу разумевања садржаја хемије током пандемије Covid-19", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5956" }
Putica, K.. (2023). Three-tier tests as an effective tool for the assessment of understanding the chemistry content during the Covid-19 pandemic. in International Scientific Conference Education during Covid-19 pandemic: Experience and lessons learned, Book of abstracts, Belgrade, June 1-3, 2023 Belgrade : University of Belgrade, Teacher Education Faculty.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5956
Putica K. Three-tier tests as an effective tool for the assessment of understanding the chemistry content during the Covid-19 pandemic. in International Scientific Conference Education during Covid-19 pandemic: Experience and lessons learned, Book of abstracts, Belgrade, June 1-3, 2023. 2023;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5956 .
Putica, Katarina, "Three-tier tests as an effective tool for the assessment of understanding the chemistry content during the Covid-19 pandemic" in International Scientific Conference Education during Covid-19 pandemic: Experience and lessons learned, Book of abstracts, Belgrade, June 1-3, 2023 (2023), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5956 .