Приказ основних података о документу

dc.contributorTrivić, Dragica
dc.creatorRalević, Lidija
dc.creatorJović, Jelena
dc.creatorMilovanović, Nevena
dc.creatorMihajlov, Kristina
dc.date.accessioned2019-02-01T10:08:56Z
dc.date.available2019-02-01T10:08:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/2814
dc.description.abstractЗбог апстрактне природе хемијских појмова у настави хемије користе се различите репрезентације. Предмет овог истраживања обухвата њихово значење у области опште хемије код ученика различитог узраста (основна школа, средња школа) и студената (прва година Хемијског факултета). Репрезентације су и значајно наставно средство које би требало да помогне ученицима у повезивању макроскопског, субмикроскопског и симболичког нивоа представљања хемијских пјмова. До сада изведена истраживања открила су бројне грешке у резону (мисконцепције) и изостајање формирања система појмова код ученика различитог узраста. Неразумевање основних хемијских појмова на почетку учења онемогућава касније разумевање сложенијих садржаја, тј. нове информације се не могу на одговарајући начин повезати са већ постојећим структурама знања. Циљ овог истраживања је испитивање разумевања репрезентација које се односе на садржаје из опште хемије (структура атома, хемијска веза, хемијске реакције, раствори) код ученика и студената, и да ли се мења значење репрезентација са узрастом. Истраживање је изведено током новембра и децембра 2017. године у две основне школе (81 ученик осмог разреда) и две гиманзије природно-математичког смера (укупно 312 ученика првог, другог и трећег разреда) на територији града Београда, као и на Хемијском факултету у Београду (15 студената прве године). Као инструмент за прикупљање података коришћен је тест са девет задатака са репрезентацијама које су се односиле на макроскопски, субмикроскопски и симболички ниво. Резултати истраживања су показали да репрезентације, иако су често коришћено средство у настави хемије, код ученика и студената не изазивају она значења због којих се примењују. При томе, највећи проблем у разумевању значења репрезентација у вези са садржајима из опште хемије односи се на оне којима је представљен субмикроскопски ниво.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Српско хемијско друштвоsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceАприлски дани о настави хемије, 29. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 2. Конференција методике наставе хемијеsr
dc.subjectрепрезентацијеsr
dc.subjectопшта хемијаsr
dc.subjectмакроскопски нивоsr
dc.subjectсубмикроскопски нивоsr
dc.subjectсимболички нивоsr
dc.titleКако ученици основне и средње школе и студенти разумеју репрезентације које се односе на област опште хемијеsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dcterms.abstractРалевић, Лидија; Михајлов, Кристина; Јовић, Јелена; Миловановић, Невена; Kako učenici osnovne i srednje škole i studenti razumeju reprezentacije koje se odnose na oblast opšte hemije;
dc.citation.spage16
dc.citation.epage16
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://cherry.chem.bg.ac.rs/bitstream/id/6477/Ucenici_osnovne_i_srednje_skole.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2814


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу