Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Kада започну изучавање структуре супстанци, ученици су у позицији да изграђују значење хемијских појмова који им делују апстрактно и да, сагледавајући релације између тих појмова, формирају стабилан и целовит појмовни систем. Један од начина да се поједноставе ови процеси подразумева приказивање садржаја из хемије помоћу модела и анимација. Савременој настави се пружају додатне могућности применом информационо-комуникационих технологија (ИКТ). Наставници могу да користе већ постојеће или да самостално креирају дигиталне материјале, у зависности од потреба наставног процеса. Дигитални материјали могу да се дистрибуирају ученицима за учење код куће или да се интегришу у наставне ситуације у учионици. С обзиром на то да њихово коришћење омогућава формирање јасних репрезенатција (представа) хемијских појмова, њихова улога у процесима унапређења квалитета наставе и учења хемије је од изузетне важности.
Ефикасност примене дигиталних, онлајн постављених материјала за самостално учење испитан...а је кроз квази-експеримент са паралелним групама у којем је учествовало 249 ученика седмог разреда из две основне школе на територији града Београда. Припремљени дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори приказани су ученицима контролне групе на часовима традиционалне наставе. Ученици експерименталне групе су појмове растварање и раствори усвајали кроз самостални рад, приступајући овим материјалима на прослеђеној адреси интернет стране.
Резултати су показали да у погледу постигнућа ученика контролне групе и ученика експерименталне групе постоји статистички значајна разлика у корист ученика који су самостално учили о растворима посредством онлајн материјала који су им били на располагању. Ови резултати указују да се применом информационо-комуникационих технологија које омогућавају дистрибуцију припремљених дигиталних материјала може допринети бољим постигнућима ученика, који имају могућност да ове материјале користе у времену и условима који им одговарају.
Keywords:
онлајн дигитални материјали / ИКТ / репрезентације (представе) / растварање / раствориSource:
Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије, 2019, 32-32Publisher:
- Београд : Српско хемијско друштво
Funding / projects:
- Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
Collections
Institution/Community
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - CONF AU - Ralević, Lidija AU - Tomašević, Biljana PY - 2019 UR - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/2946 AB - Kада започну изучавање структуре супстанци, ученици су у позицији да изграђују значење хемијских појмова који им делују апстрактно и да, сагледавајући релације између тих појмова, формирају стабилан и целовит појмовни систем. Један од начина да се поједноставе ови процеси подразумева приказивање садржаја из хемије помоћу модела и анимација. Савременој настави се пружају додатне могућности применом информационо-комуникационих технологија (ИКТ). Наставници могу да користе већ постојеће или да самостално креирају дигиталне материјале, у зависности од потреба наставног процеса. Дигитални материјали могу да се дистрибуирају ученицима за учење код куће или да се интегришу у наставне ситуације у учионици. С обзиром на то да њихово коришћење омогућава формирање јасних репрезенатција (представа) хемијских појмова, њихова улога у процесима унапређења квалитета наставе и учења хемије је од изузетне важности. Ефикасност примене дигиталних, онлајн постављених материјала за самостално учење испитана је кроз квази-експеримент са паралелним групама у којем је учествовало 249 ученика седмог разреда из две основне школе на територији града Београда. Припремљени дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори приказани су ученицима контролне групе на часовима традиционалне наставе. Ученици експерименталне групе су појмове растварање и раствори усвајали кроз самостални рад, приступајући овим материјалима на прослеђеној адреси интернет стране. Резултати су показали да у погледу постигнућа ученика контролне групе и ученика експерименталне групе постоји статистички значајна разлика у корист ученика који су самостално учили о растворима посредством онлајн материјала који су им били на располагању. Ови резултати указују да се применом информационо-комуникационих технологија које омогућавају дистрибуцију припремљених дигиталних материјала може допринети бољим постигнућима ученика, који имају могућност да ове материјале користе у времену и условима који им одговарају. PB - Београд : Српско хемијско друштво C3 - Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије T1 - Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори SP - 32 EP - 32 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946 ER -
@conference{ author = "Ralević, Lidija and Tomašević, Biljana", year = "2019", abstract = "Kада започну изучавање структуре супстанци, ученици су у позицији да изграђују значење хемијских појмова који им делују апстрактно и да, сагледавајући релације између тих појмова, формирају стабилан и целовит појмовни систем. Један од начина да се поједноставе ови процеси подразумева приказивање садржаја из хемије помоћу модела и анимација. Савременој настави се пружају додатне могућности применом информационо-комуникационих технологија (ИКТ). Наставници могу да користе већ постојеће или да самостално креирају дигиталне материјале, у зависности од потреба наставног процеса. Дигитални материјали могу да се дистрибуирају ученицима за учење код куће или да се интегришу у наставне ситуације у учионици. С обзиром на то да њихово коришћење омогућава формирање јасних репрезенатција (представа) хемијских појмова, њихова улога у процесима унапређења квалитета наставе и учења хемије је од изузетне важности. Ефикасност примене дигиталних, онлајн постављених материјала за самостално учење испитана је кроз квази-експеримент са паралелним групама у којем је учествовало 249 ученика седмог разреда из две основне школе на територији града Београда. Припремљени дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори приказани су ученицима контролне групе на часовима традиционалне наставе. Ученици експерименталне групе су појмове растварање и раствори усвајали кроз самостални рад, приступајући овим материјалима на прослеђеној адреси интернет стране. Резултати су показали да у погледу постигнућа ученика контролне групе и ученика експерименталне групе постоји статистички значајна разлика у корист ученика који су самостално учили о растворима посредством онлајн материјала који су им били на располагању. Ови резултати указују да се применом информационо-комуникационих технологија које омогућавају дистрибуцију припремљених дигиталних материјала може допринети бољим постигнућима ученика, који имају могућност да ове материјале користе у времену и условима који им одговарају.", publisher = "Београд : Српско хемијско друштво", journal = "Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије", title = "Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори", pages = "32-32", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946" }
Ralević, L.,& Tomašević, B.. (2019). Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори. in Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије Београд : Српско хемијско друштво., 32-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946
Ralević L, Tomašević B. Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори. in Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије. 2019;:32-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946 .
Ralević, Lidija, Tomašević, Biljana, "Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори" in Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије (2019):32-32, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946 .