Језичка и научна писменост: предуслов за ефикасно учење
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У овом раду разматране су теоријске поставке и међусобна условљеност језичке и научне писмености. Језичка писменост чини основу за развијање осталих облика и нивоа писмености, укључујући и научну писменост. Такође, језичка писменост представља суштински корак у основном образовању, јер уколико ученик не овлада базичним вештинама: читањем и писањем, и ако не савлада принципе функционисања матерњег
језика, неће бити успешан у савладавању градива било ког школског предмета. С друге стране, данас је сваком појединцу потребна научна писменост јер живимо у свету који значајно обликују наука и технологија.
Ključne reči:
Језичка писменост / научна писменостIzvor:
Стваралаштво, иницијатива и сарадња. Део 2, Импликације за образовну праксу, 2012, 159-185Izdavač:
- Институт за педагошка истраживања
Finansiranje / projekti:
- Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
- Teorija i praksa nauke u društvu: multidisciplinarne, obrazovne i međugeneracijske perspektive (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
URI
https://www.ipisr.org.rs/images/publikacije/SIS-2.pdfhttp://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5110
Kolekcije
Institucija/grupa
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - CHAP AU - Tривић, Драгица AU - Стевановић, Јелена PY - 2012 UR - https://www.ipisr.org.rs/images/publikacije/SIS-2.pdf UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5110 AB - У овом раду разматране су теоријске поставке и међусобна условљеност језичке и научне писмености. Језичка писменост чини основу за развијање осталих облика и нивоа писмености, укључујући и научну писменост. Такође, језичка писменост представља суштински корак у основном образовању, јер уколико ученик не овлада базичним вештинама: читањем и писањем, и ако не савлада принципе функционисања матерњег језика, неће бити успешан у савладавању градива било ког школског предмета. С друге стране, данас је сваком појединцу потребна научна писменост јер живимо у свету који значајно обликују наука и технологија. PB - Институт за педагошка истраживања T2 - Стваралаштво, иницијатива и сарадња. Део 2, Импликације за образовну праксу T1 - Језичка и научна писменост: предуслов за ефикасно учење SP - 159 EP - 185 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5110 ER -
@inbook{ author = "Tривић, Драгица and Стевановић, Јелена", year = "2012", abstract = "У овом раду разматране су теоријске поставке и међусобна условљеност језичке и научне писмености. Језичка писменост чини основу за развијање осталих облика и нивоа писмености, укључујући и научну писменост. Такође, језичка писменост представља суштински корак у основном образовању, јер уколико ученик не овлада базичним вештинама: читањем и писањем, и ако не савлада принципе функционисања матерњег језика, неће бити успешан у савладавању градива било ког школског предмета. С друге стране, данас је сваком појединцу потребна научна писменост јер живимо у свету који значајно обликују наука и технологија.", publisher = "Институт за педагошка истраживања", journal = "Стваралаштво, иницијатива и сарадња. Део 2, Импликације за образовну праксу", booktitle = "Језичка и научна писменост: предуслов за ефикасно учење", pages = "159-185", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5110" }
Tривић, Д.,& Стевановић, Ј.. (2012). Језичка и научна писменост: предуслов за ефикасно учење. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња. Део 2, Импликације за образовну праксу Институт за педагошка истраживања., 159-185. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5110
Tривић Д, Стевановић Ј. Језичка и научна писменост: предуслов за ефикасно учење. in Стваралаштво, иницијатива и сарадња. Део 2, Импликације за образовну праксу. 2012;:159-185. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5110 .
Tривић, Драгица, Стевановић, Јелена, "Језичка и научна писменост: предуслов за ефикасно учење" in Стваралаштво, иницијатива и сарадња. Део 2, Импликације за образовну праксу (2012):159-185, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5110 .