Stošić, Anđela

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0003-0586-9584
  • Stošić, Anđela (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Educational Structure of Employees in Serbian Academic Libraries

Stošić, Anđela; Đorđević, Ana

(2020)

TY  - JOUR
AU  - Stošić, Anđela
AU  - Đorđević, Ana
PY  - 2020
UR  - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4326
AB  - The paper analyzes the structure of employees in libraries attached to higher education institutions of the Republicof Serbia. Data on the level and profile of employee education for 2018 and 2013 were obtained from the LibraryNetwork of Serbia database. They show that in university libraries, highly educated employees make up 63% of thetotal number of employees. In the rest of the libraries that belong to the higher education institutions, which aremostly libraries with one employee, there are more of them (77%). Based on the data for 2018, considering the highereducation institution in which they work, and the faculty they graduated from, the librarians of the libraries thatbelong to the higher education institutions are classified into three groups: the first group consists of LIS graduates(7.23%), the second group includes librarians working in libraries of higher education units whose funds refer toscientific fields that they themselves studied (40%), while the third group includes librarians who are neither LISgraduates nor educated in the field for which the library is intended (53%). University libraries submit data on theeducational profile of their employees irregularly, which has made the research of the professional structure oflibrarians in these institutions impossible.
AB  - У раду се анализира структура запослених у универзитетским и високошколским библиотекама Републике Србије. Подаци о степену и профилу образовања радника за 2018. и 2013. годину добијени су из базе Мрежа библиотека Србије. Они показују да у универзитетским библиотекама високообразовани посленици чине 63% укупног броја радника. У високошколским библиотекама, које су у великом броју случајева библиотеке са једним запосленим, процентуално их је више, тачније 77%. Библиотекари високошколских библиотека у 2018. години су, с обзиром на високошколску установу у којој раде, завршени факултет и смер на том факултету, сврстани у три групе: прву чине они који имају диплому из области библиотекарства и информатике (7,23%), у другој су библиотекари који раде у библиотеци високошколске јединице чији се фонд односи на научне области које су и сами студирали (40%), док трећој групи припадају библиотекари чије образовање није из области библиотекарства и информатике, нити из области којима је библиотека намењена (53%). Универзитетске библиотеке несавесно достављају податке о образовном профилу својих запослених те се за њих није могла урадити никаква анализа, нити сазнати колико је библиотекара са дипломом из библиотечко- информационих наука.
T2  - Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship
T1  - Educational Structure of Employees in Serbian Academic Libraries
VL  - 19
IS  - 37
SP  - 3
EP  - 11
DO  - 10.19090/cit.2020.37.3-11
ER  - 
@article{
author = "Stošić, Anđela and Đorđević, Ana",
year = "2020",
abstract = "The paper analyzes the structure of employees in libraries attached to higher education institutions of the Republicof Serbia. Data on the level and profile of employee education for 2018 and 2013 were obtained from the LibraryNetwork of Serbia database. They show that in university libraries, highly educated employees make up 63% of thetotal number of employees. In the rest of the libraries that belong to the higher education institutions, which aremostly libraries with one employee, there are more of them (77%). Based on the data for 2018, considering the highereducation institution in which they work, and the faculty they graduated from, the librarians of the libraries thatbelong to the higher education institutions are classified into three groups: the first group consists of LIS graduates(7.23%), the second group includes librarians working in libraries of higher education units whose funds refer toscientific fields that they themselves studied (40%), while the third group includes librarians who are neither LISgraduates nor educated in the field for which the library is intended (53%). University libraries submit data on theeducational profile of their employees irregularly, which has made the research of the professional structure oflibrarians in these institutions impossible., У раду се анализира структура запослених у универзитетским и високошколским библиотекама Републике Србије. Подаци о степену и профилу образовања радника за 2018. и 2013. годину добијени су из базе Мрежа библиотека Србије. Они показују да у универзитетским библиотекама високообразовани посленици чине 63% укупног броја радника. У високошколским библиотекама, које су у великом броју случајева библиотеке са једним запосленим, процентуално их је више, тачније 77%. Библиотекари високошколских библиотека у 2018. години су, с обзиром на високошколску установу у којој раде, завршени факултет и смер на том факултету, сврстани у три групе: прву чине они који имају диплому из области библиотекарства и информатике (7,23%), у другој су библиотекари који раде у библиотеци високошколске јединице чији се фонд односи на научне области које су и сами студирали (40%), док трећој групи припадају библиотекари чије образовање није из области библиотекарства и информатике, нити из области којима је библиотека намењена (53%). Универзитетске библиотеке несавесно достављају податке о образовном профилу својих запослених те се за њих није могла урадити никаква анализа, нити сазнати колико је библиотекара са дипломом из библиотечко- информационих наука.",
journal = "Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship",
title = "Educational Structure of Employees in Serbian Academic Libraries",
volume = "19",
number = "37",
pages = "3-11",
doi = "10.19090/cit.2020.37.3-11"
}
Stošić, A.,& Đorđević, A.. (2020). Educational Structure of Employees in Serbian Academic Libraries. in Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship, 19(37), 3-11.
https://doi.org/10.19090/cit.2020.37.3-11
Stošić A, Đorđević A. Educational Structure of Employees in Serbian Academic Libraries. in Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship. 2020;19(37):3-11.
doi:10.19090/cit.2020.37.3-11 .
Stošić, Anđela, Đorđević, Ana, "Educational Structure of Employees in Serbian Academic Libraries" in Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship, 19, no. 37 (2020):3-11,
https://doi.org/10.19090/cit.2020.37.3-11 . .

Educational Structure of Employees in Serbian Public Libraries

Stošić, Anđela; Đorđević, Ana

(2019)

TY  - JOUR
AU  - Stošić, Anđela
AU  - Đorđević, Ana
PY  - 2019
UR  - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/3927
AB  - The paper presents the structure of employees in public libraries according to the level and field of education. Data relating to 2018 and 2013 have been highlighted in order to determine the effect of the ban on public sector employment that was enacted at the end of 2013. It is evident that the number of employees with a high school degree and a college degree has decreased while the number of university graduates has increased. As it is not specified, at any level, who can do the job of a graduate librarian, the aim is to determine which professions are represented among the highly educated employees in public libraries. Employees with a bachelor's or master's degree in librarianship are grouped into a special category, in order to find out what percentage of the staff with higher education they make. The fact that the number of library users in Serbia is below all standards indicates that something needs to be changed. First of all, it would be good to examine the current situation in Serbia and study the regulations in the countries that are more advanced in this matter, and then to specify more explicitly what educational profiles should be represented in public libraries here. Balance should be found through the joint work of older and younger experts, those who have completed their studies at the Department of Library and Information Science, and those from other faculties, in order to find motivation and achieve a common goal - raising awareness of the importance of using libraries.
AB  - У раду је приказана структура кадра у јавним библиотекама Републике Србије према степену и области образовања. Издвојени су подаци за 2013. и 2018. годину како би се установио ефекат забране запошљавања у јавном сектору која је донета крајем 2013. Евидентно је да се број запослених са средњом и вишом стручном спремом смањио, док је број високообразованих повећан.
Како се у постојећем закону и националним стандардима који се односе на библиотечко-информациону делатност не издваја образовни профил дипломираног библиотекара као приоритетан приликом запошљавања, циљ је утврдити из којих струка долазе високообразовани запослени у јавним библиотекама. Као посебна категорија издвојени су упосленици са дипломом из области библиотекарства и информатике, да би се сагледало који проценат заузимају међу универзитетски образованим кадром.
Чињеница да је број корисника библиотека испод утврђеног стандарда, указује да је потребно променити нешто у начину рада јавних библиотека. За почетак би било добро преиспитати тренутно стање у Србији и проучити прописе земаља које су ово питање решиле на адекватнији начин те на основу тога експлицитније прописати који би образовни профили, у коликој мери, требало да буду заступљени у јавним библиотекама.
T2  - Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship
T1  - Educational Structure of Employees in Serbian Public Libraries
IS  - 35
SP  - 2
EP  - 9
DO  - 10.19090/cit.2019.35.2-9
ER  - 
@article{
author = "Stošić, Anđela and Đorđević, Ana",
year = "2019",
abstract = "The paper presents the structure of employees in public libraries according to the level and field of education. Data relating to 2018 and 2013 have been highlighted in order to determine the effect of the ban on public sector employment that was enacted at the end of 2013. It is evident that the number of employees with a high school degree and a college degree has decreased while the number of university graduates has increased. As it is not specified, at any level, who can do the job of a graduate librarian, the aim is to determine which professions are represented among the highly educated employees in public libraries. Employees with a bachelor's or master's degree in librarianship are grouped into a special category, in order to find out what percentage of the staff with higher education they make. The fact that the number of library users in Serbia is below all standards indicates that something needs to be changed. First of all, it would be good to examine the current situation in Serbia and study the regulations in the countries that are more advanced in this matter, and then to specify more explicitly what educational profiles should be represented in public libraries here. Balance should be found through the joint work of older and younger experts, those who have completed their studies at the Department of Library and Information Science, and those from other faculties, in order to find motivation and achieve a common goal - raising awareness of the importance of using libraries., У раду је приказана структура кадра у јавним библиотекама Републике Србије према степену и области образовања. Издвојени су подаци за 2013. и 2018. годину како би се установио ефекат забране запошљавања у јавном сектору која је донета крајем 2013. Евидентно је да се број запослених са средњом и вишом стручном спремом смањио, док је број високообразованих повећан.
Како се у постојећем закону и националним стандардима који се односе на библиотечко-информациону делатност не издваја образовни профил дипломираног библиотекара као приоритетан приликом запошљавања, циљ је утврдити из којих струка долазе високообразовани запослени у јавним библиотекама. Као посебна категорија издвојени су упосленици са дипломом из области библиотекарства и информатике, да би се сагледало који проценат заузимају међу универзитетски образованим кадром.
Чињеница да је број корисника библиотека испод утврђеног стандарда, указује да је потребно променити нешто у начину рада јавних библиотека. За почетак би било добро преиспитати тренутно стање у Србији и проучити прописе земаља које су ово питање решиле на адекватнији начин те на основу тога експлицитније прописати који би образовни профили, у коликој мери, требало да буду заступљени у јавним библиотекама.",
journal = "Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship",
title = "Educational Structure of Employees in Serbian Public Libraries",
number = "35",
pages = "2-9",
doi = "10.19090/cit.2019.35.2-9"
}
Stošić, A.,& Đorđević, A.. (2019). Educational Structure of Employees in Serbian Public Libraries. in Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship(35), 2-9.
https://doi.org/10.19090/cit.2019.35.2-9
Stošić A, Đorđević A. Educational Structure of Employees in Serbian Public Libraries. in Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship. 2019;(35):2-9.
doi:10.19090/cit.2019.35.2-9 .
Stošić, Anđela, Đorđević, Ana, "Educational Structure of Employees in Serbian Public Libraries" in Čitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship, no. 35 (2019):2-9,
https://doi.org/10.19090/cit.2019.35.2-9 . .