Đorđević, Dragana S.

Link to this page

Authority KeyName Variants
deae4d9e-cbf4-4730-a227-278424a1aa2e
  • Đorđević, Dragana S. (4)
Projects

Author's Bibliography

Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?

Savić, Slađana D.; Županec, Vera S.; Đorđević, Dragana S.; Marušić Jablanović, Milica V.

(Beograd : Srpsko hemijsko društvo, 2024)

TY  - CONF
AU  - Savić, Slađana D.
AU  - Županec, Vera S.
AU  - Đorđević, Dragana S.
AU  - Marušić Jablanović, Milica V.
PY  - 2024
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/6532
AB  - Koristeći međunarodni upitnik za ispitivanje ekološke pismenosti (MSELS), utvrđen je nivo kognitivnih veština učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji (n=877). Maksimalni skor na skali kognitivnih veština je iznosio 60 poena, a učenici su prosečno osvojili 25,97 poena. Na različitim vrstama zadataka postignuti su podjednaki rezultati: zadaci koji mere prepoznavanje problema (8,27), analiza problema (8,96), kao i planiranje aktivnosti za rešavanje problema (8,74). Kao način da se kognitivne veštine učenika podstaknu, u radu je predstavljen primer zadatka kojim se zahteva od učenika da analiziraju opisani problem zagađenja reke i da koncipiraju strategije za njegovo rešenje.
AB  - Using the international environmental literacy survey (MSELS), the level of cognitive skills of seventh-grade elementary school students in Serbia (n=877) was determined. The maximum score on the cognitive skills scale was 60 points, and the students scored an average of 25.97 points. Students performed similarly on all task types: tasks that measure issue identification (8.27), issue analysis (8.96), as well as planning activities to solve issues (8.74). As a way to encourage students' cognitive skills, the paper presents an example of a task that requires students to analyze the specific problem of river pollution and to devise strategies for its solution.
PB  - Beograd : Srpsko hemijsko društvo
C3  - 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024
T1  - Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?
T1  - How 7th-grade students in Serbia identify and analyze environmental issues?
IS  - 60
SP  - 99
EP  - 99
ER  - 
@conference{
author = "Savić, Slađana D. and Županec, Vera S. and Đorđević, Dragana S. and Marušić Jablanović, Milica V.",
year = "2024",
abstract = "Koristeći međunarodni upitnik za ispitivanje ekološke pismenosti (MSELS), utvrđen je nivo kognitivnih veština učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji (n=877). Maksimalni skor na skali kognitivnih veština je iznosio 60 poena, a učenici su prosečno osvojili 25,97 poena. Na različitim vrstama zadataka postignuti su podjednaki rezultati: zadaci koji mere prepoznavanje problema (8,27), analiza problema (8,96), kao i planiranje aktivnosti za rešavanje problema (8,74). Kao način da se kognitivne veštine učenika podstaknu, u radu je predstavljen primer zadatka kojim se zahteva od učenika da analiziraju opisani problem zagađenja reke i da koncipiraju strategije za njegovo rešenje., Using the international environmental literacy survey (MSELS), the level of cognitive skills of seventh-grade elementary school students in Serbia (n=877) was determined. The maximum score on the cognitive skills scale was 60 points, and the students scored an average of 25.97 points. Students performed similarly on all task types: tasks that measure issue identification (8.27), issue analysis (8.96), as well as planning activities to solve issues (8.74). As a way to encourage students' cognitive skills, the paper presents an example of a task that requires students to analyze the specific problem of river pollution and to devise strategies for its solution.",
publisher = "Beograd : Srpsko hemijsko društvo",
journal = "60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024",
title = "Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?, How 7th-grade students in Serbia identify and analyze environmental issues?",
number = "60",
pages = "99-99"
}
Savić, S. D., Županec, V. S., Đorđević, D. S.,& Marušić Jablanović, M. V.. (2024). Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?. in 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024
Beograd : Srpsko hemijsko društvo.(60), 99-99.
Savić SD, Županec VS, Đorđević DS, Marušić Jablanović MV. Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?. in 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024. 2024;(60):99-99..
Savić, Slađana D., Županec, Vera S., Đorđević, Dragana S., Marušić Jablanović, Milica V., "Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?" in 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024, no. 60 (2024):99-99.

Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?

Savić, Slađana D.; Županec, Vera S.; Đorđević, Dragana S.; Marušić Jablanović, Milica V.

(Beograd : Srpsko hemijsko društvo, 2024)

TY  - CONF
AU  - Savić, Slađana D.
AU  - Županec, Vera S.
AU  - Đorđević, Dragana S.
AU  - Marušić Jablanović, Milica V.
PY  - 2024
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/6533
AB  - Koristeći međunarodni upitnik za ispitivanje ekološke pismenosti (MSELS), utvrđen je nivo kognitivnih veština učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji (n=877). Maksimalni skor na skali kognitivnih veština je iznosio 60 poena, a učenici su prosečno osvojili 25,97 poena. Na različitim vrstama zadataka postignuti su podjednaki rezultati: zadaci koji mere prepoznavanje problema (8,27), analiza problema (8,96), kao i planiranje aktivnosti za rešavanje problema (8,74). Kao način da se kognitivne veštine učenika podstaknu, u radu je predstavljen primer zadatka kojim se zahteva od učenika da analiziraju opisani problem zagađenja reke i da koncipiraju strategije za njegovo rešenje.
AB  - Using the international environmental literacy survey (MSELS), the level of cognitive skills of seventh-grade elementary school students in Serbia (n=877) was determined. The maximum score on the cognitive skills scale was 60 points, and the students scored an average of 25.97 points. Students performed similarly on all task types: tasks that measure issue identification (8.27), issue analysis (8.96), as well as planning activities to solve issues (8.74). As a way to encourage students' cognitive skills, the paper presents an example of a task that requires students to analyze the specific problem of river pollution and to devise strategies for its solution.
PB  - Beograd : Srpsko hemijsko društvo
C3  - 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024
T1  - Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?
T1  - How 7th-grade students in Serbia identify and analyze environmental issues?
ER  - 
@conference{
author = "Savić, Slađana D. and Županec, Vera S. and Đorđević, Dragana S. and Marušić Jablanović, Milica V.",
year = "2024",
abstract = "Koristeći međunarodni upitnik za ispitivanje ekološke pismenosti (MSELS), utvrđen je nivo kognitivnih veština učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji (n=877). Maksimalni skor na skali kognitivnih veština je iznosio 60 poena, a učenici su prosečno osvojili 25,97 poena. Na različitim vrstama zadataka postignuti su podjednaki rezultati: zadaci koji mere prepoznavanje problema (8,27), analiza problema (8,96), kao i planiranje aktivnosti za rešavanje problema (8,74). Kao način da se kognitivne veštine učenika podstaknu, u radu je predstavljen primer zadatka kojim se zahteva od učenika da analiziraju opisani problem zagađenja reke i da koncipiraju strategije za njegovo rešenje., Using the international environmental literacy survey (MSELS), the level of cognitive skills of seventh-grade elementary school students in Serbia (n=877) was determined. The maximum score on the cognitive skills scale was 60 points, and the students scored an average of 25.97 points. Students performed similarly on all task types: tasks that measure issue identification (8.27), issue analysis (8.96), as well as planning activities to solve issues (8.74). As a way to encourage students' cognitive skills, the paper presents an example of a task that requires students to analyze the specific problem of river pollution and to devise strategies for its solution.",
publisher = "Beograd : Srpsko hemijsko društvo",
journal = "60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024",
title = "Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?, How 7th-grade students in Serbia identify and analyze environmental issues?"
}
Savić, S. D., Županec, V. S., Đorđević, D. S.,& Marušić Jablanović, M. V.. (2024). Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?. in 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024
Beograd : Srpsko hemijsko društvo..
Savić SD, Županec VS, Đorđević DS, Marušić Jablanović MV. Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?. in 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024. 2024;..
Savić, Slađana D., Županec, Vera S., Đorđević, Dragana S., Marušić Jablanović, Milica V., "Kako učenici sedmog razreda u Srbiji prepoznaju i analiziraju probleme u životnoj sredini?" in 60. Savetovanje Srpskog hemijskog društva, Kratki izvodi radova, Univerzitet u Nišu - Prirodno-matematički fakultet, Niš, 8. i 9. jun 2024 (2024).

Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika

Savić, Slađana D.; Županec, Vera; Đorđević, Dragana S.; Blagdanić, Sanja; Veinović, Zorica; Gundogan, Dragana; Stanišić, Jelena; Marušić Jablanović, Milica

(Beograd : Srpsko hemijsko društvo, 2024)

TY  - CONF
AU  - Savić, Slađana D.
AU  - Županec, Vera
AU  - Đorđević, Dragana S.
AU  - Blagdanić, Sanja
AU  - Veinović, Zorica
AU  - Gundogan, Dragana
AU  - Stanišić, Jelena
AU  - Marušić Jablanović, Milica
PY  - 2024
UR  - https://www.shd.org.rs/aprilski-dani/arhiva/
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/6494
AB  - Razumevanje ekosistema i procesa koji se dešavaju u životnoj sredini, predviđeno ekološkim obrazovanjem učenika, zahteva saradnju i timski rad nastavnika iz različitih disciplina. To podrazumeva primenu modela interdisciplinarnog pristupa učenju i nastavi. U okviru projekta ELIPS procenjeno je trenutno stanje nivoa ekološke pismenosti učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji, uz određivanje faktora koji doprinose razvoju ekološkog identiteta učenika. Od mogućih 240 poena na međunarodnom upitniku koji meri nivo ekološke pismenosti, MSELS, učenici iz Srbije (n=877) ostvarili su prosečno 148 poena. Kako bi nastavnici prirodnih predmeta u osnovnoj školi imali gotove alate za razvoj pro-ekološkog ponašanja i brige o životnoj sredini, članice tima projekta ELIPS razvijaju nastavni materijal u funkciji poboljšanja ekoloških promišljanja, kao i razvoja ekološkog senzibiliteta svih učesnika u procesu obrazovanja. U ovom radu su data uputstva za različite jednostavne aktivnosti u nastavi biologije i hemije, kojim bi učenici bolje razumeli ekološke probleme. Jedna od predloženih aktivnosti se može realizovati upotrebom lako dostupnog pribora i materijala, kao što su latice crvene ruže, sumpor u prahu, providna staklena posuda, odgovarajući poklopac i šibice. U eksperimentu kojim se pokazuje efekat oksida sumpora iz kiselih kiša na pigmente u cveću, učenici mogu da na razumljiv način shvate negativan efekat kiselih kiša na prirodu, uz podsticanje diskusije o značaju pigmenata u biljkama. Ova aktivnost može inspirisati učenike da sami prepoznaju druge primere zagađenja životne sredine, kao što su ispuštanje neprečišćenih otpadnih voda ili uticaj nepravilno odloženog opasnog otpada na kvalitet zemljišta. Horizontalna i vertikalna integracija sadržaja prirodnih nauka, kroz navođenje primera ekoloških problema i izvođenje jednostavnih eksperimenata, može olakšati učenicima razumevanje prirode i uloge čoveka u njoj, što je ključno za negovanje njihovog ekološkog identiteta.
PB  - Beograd : Srpsko hemijsko društvo
C3  - Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.
T1  - Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika
SP  - 29
EP  - 29
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6494
ER  - 
@conference{
author = "Savić, Slađana D. and Županec, Vera and Đorđević, Dragana S. and Blagdanić, Sanja and Veinović, Zorica and Gundogan, Dragana and Stanišić, Jelena and Marušić Jablanović, Milica",
year = "2024",
abstract = "Razumevanje ekosistema i procesa koji se dešavaju u životnoj sredini, predviđeno ekološkim obrazovanjem učenika, zahteva saradnju i timski rad nastavnika iz različitih disciplina. To podrazumeva primenu modela interdisciplinarnog pristupa učenju i nastavi. U okviru projekta ELIPS procenjeno je trenutno stanje nivoa ekološke pismenosti učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji, uz određivanje faktora koji doprinose razvoju ekološkog identiteta učenika. Od mogućih 240 poena na međunarodnom upitniku koji meri nivo ekološke pismenosti, MSELS, učenici iz Srbije (n=877) ostvarili su prosečno 148 poena. Kako bi nastavnici prirodnih predmeta u osnovnoj školi imali gotove alate za razvoj pro-ekološkog ponašanja i brige o životnoj sredini, članice tima projekta ELIPS razvijaju nastavni materijal u funkciji poboljšanja ekoloških promišljanja, kao i razvoja ekološkog senzibiliteta svih učesnika u procesu obrazovanja. U ovom radu su data uputstva za različite jednostavne aktivnosti u nastavi biologije i hemije, kojim bi učenici bolje razumeli ekološke probleme. Jedna od predloženih aktivnosti se može realizovati upotrebom lako dostupnog pribora i materijala, kao što su latice crvene ruže, sumpor u prahu, providna staklena posuda, odgovarajući poklopac i šibice. U eksperimentu kojim se pokazuje efekat oksida sumpora iz kiselih kiša na pigmente u cveću, učenici mogu da na razumljiv način shvate negativan efekat kiselih kiša na prirodu, uz podsticanje diskusije o značaju pigmenata u biljkama. Ova aktivnost može inspirisati učenike da sami prepoznaju druge primere zagađenja životne sredine, kao što su ispuštanje neprečišćenih otpadnih voda ili uticaj nepravilno odloženog opasnog otpada na kvalitet zemljišta. Horizontalna i vertikalna integracija sadržaja prirodnih nauka, kroz navođenje primera ekoloških problema i izvođenje jednostavnih eksperimenata, može olakšati učenicima razumevanje prirode i uloge čoveka u njoj, što je ključno za negovanje njihovog ekološkog identiteta.",
publisher = "Beograd : Srpsko hemijsko društvo",
journal = "Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.",
title = "Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika",
pages = "29-29",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6494"
}
Savić, S. D., Županec, V., Đorđević, D. S., Blagdanić, S., Veinović, Z., Gundogan, D., Stanišić, J.,& Marušić Jablanović, M.. (2024). Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika. in Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.
Beograd : Srpsko hemijsko društvo., 29-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6494
Savić SD, Županec V, Đorđević DS, Blagdanić S, Veinović Z, Gundogan D, Stanišić J, Marušić Jablanović M. Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika. in Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.. 2024;:29-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6494 .
Savić, Slađana D., Županec, Vera, Đorđević, Dragana S., Blagdanić, Sanja, Veinović, Zorica, Gundogan, Dragana, Stanišić, Jelena, Marušić Jablanović, Milica, "Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika" in Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024. (2024):29-29,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6494 .

Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika

Savić, Slađana D.; Županec, Vera; Đorđević, Dragana S.; Blagdanić, Sanja; Veinović, Zorica; Gundogan, Dragana; Stanišić, Jelena; Marušić Jablanović, Milica

(Beograd : Srpsko hemijsko društvo, 2024)

TY  - GEN
AU  - Savić, Slađana D.
AU  - Županec, Vera
AU  - Đorđević, Dragana S.
AU  - Blagdanić, Sanja
AU  - Veinović, Zorica
AU  - Gundogan, Dragana
AU  - Stanišić, Jelena
AU  - Marušić Jablanović, Milica
PY  - 2024
UR  - https://www.shd.org.rs/aprilski-dani/arhiva/
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/6494
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/6495
AB  - Razumevanje ekosistema i procesa koji se dešavaju u životnoj sredini, predviđeno ekološkim obrazovanjem učenika, zahteva saradnju i timski rad nastavnika iz različitih disciplina. To podrazumeva primenu modela interdisciplinarnog pristupa učenju i nastavi. U okviru projekta ELIPS procenjeno je trenutno stanje nivoa ekološke pismenosti učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji, uz određivanje faktora koji doprinose razvoju ekološkog identiteta učenika. Od mogućih 240 poena na međunarodnom upitniku koji meri nivo ekološke pismenosti, MSELS, učenici iz Srbije (n=877) ostvarili su prosečno 148 poena. Kako bi nastavnici prirodnih predmeta u osnovnoj školi imali gotove alate za razvoj pro-ekološkog ponašanja i brige o životnoj sredini, članice tima projekta ELIPS razvijaju nastavni materijal u funkciji poboljšanja ekoloških promišljanja, kao i razvoja ekološkog senzibiliteta svih učesnika u procesu obrazovanja. U ovom radu su data uputstva za različite jednostavne aktivnosti u nastavi biologije i hemije, kojim bi učenici bolje razumeli ekološke probleme. Jedna od predloženih aktivnosti se može realizovati upotrebom lako dostupnog pribora i materijala, kao što su latice crvene ruže, sumpor u prahu, providna staklena posuda, odgovarajući poklopac i šibice. U eksperimentu kojim se pokazuje efekat oksida sumpora iz kiselih kiša na pigmente u cveću, učenici mogu da na razumljiv način shvate negativan efekat kiselih kiša na prirodu, uz podsticanje diskusije o značaju pigmenata u biljkama. Ova aktivnost može inspirisati učenike da sami prepoznaju druge primere zagađenja životne sredine, kao što su ispuštanje neprečišćenih otpadnih voda ili uticaj nepravilno odloženog opasnog otpada na kvalitet zemljišta. Horizontalna i vertikalna integracija sadržaja prirodnih nauka, kroz navođenje primera ekoloških problema i izvođenje jednostavnih eksperimenata, može olakšati učenicima razumevanje prirode i uloge čoveka u njoj, što je ključno za negovanje njihovog ekološkog identiteta.
PB  - Beograd : Srpsko hemijsko društvo
T2  - Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.
T1  - Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika
SP  - 29
EP  - 29
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6495
ER  - 
@misc{
author = "Savić, Slađana D. and Županec, Vera and Đorđević, Dragana S. and Blagdanić, Sanja and Veinović, Zorica and Gundogan, Dragana and Stanišić, Jelena and Marušić Jablanović, Milica",
year = "2024",
abstract = "Razumevanje ekosistema i procesa koji se dešavaju u životnoj sredini, predviđeno ekološkim obrazovanjem učenika, zahteva saradnju i timski rad nastavnika iz različitih disciplina. To podrazumeva primenu modela interdisciplinarnog pristupa učenju i nastavi. U okviru projekta ELIPS procenjeno je trenutno stanje nivoa ekološke pismenosti učenika sedmog razreda osnovne škole u Srbiji, uz određivanje faktora koji doprinose razvoju ekološkog identiteta učenika. Od mogućih 240 poena na međunarodnom upitniku koji meri nivo ekološke pismenosti, MSELS, učenici iz Srbije (n=877) ostvarili su prosečno 148 poena. Kako bi nastavnici prirodnih predmeta u osnovnoj školi imali gotove alate za razvoj pro-ekološkog ponašanja i brige o životnoj sredini, članice tima projekta ELIPS razvijaju nastavni materijal u funkciji poboljšanja ekoloških promišljanja, kao i razvoja ekološkog senzibiliteta svih učesnika u procesu obrazovanja. U ovom radu su data uputstva za različite jednostavne aktivnosti u nastavi biologije i hemije, kojim bi učenici bolje razumeli ekološke probleme. Jedna od predloženih aktivnosti se može realizovati upotrebom lako dostupnog pribora i materijala, kao što su latice crvene ruže, sumpor u prahu, providna staklena posuda, odgovarajući poklopac i šibice. U eksperimentu kojim se pokazuje efekat oksida sumpora iz kiselih kiša na pigmente u cveću, učenici mogu da na razumljiv način shvate negativan efekat kiselih kiša na prirodu, uz podsticanje diskusije o značaju pigmenata u biljkama. Ova aktivnost može inspirisati učenike da sami prepoznaju druge primere zagađenja životne sredine, kao što su ispuštanje neprečišćenih otpadnih voda ili uticaj nepravilno odloženog opasnog otpada na kvalitet zemljišta. Horizontalna i vertikalna integracija sadržaja prirodnih nauka, kroz navođenje primera ekoloških problema i izvođenje jednostavnih eksperimenata, može olakšati učenicima razumevanje prirode i uloge čoveka u njoj, što je ključno za negovanje njihovog ekološkog identiteta.",
publisher = "Beograd : Srpsko hemijsko društvo",
journal = "Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.",
title = "Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika",
pages = "29-29",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6495"
}
Savić, S. D., Županec, V., Đorđević, D. S., Blagdanić, S., Veinović, Z., Gundogan, D., Stanišić, J.,& Marušić Jablanović, M.. (2024). Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika. in Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.
Beograd : Srpsko hemijsko društvo., 29-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6495
Savić SD, Županec V, Đorđević DS, Blagdanić S, Veinović Z, Gundogan D, Stanišić J, Marušić Jablanović M. Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika. in Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024.. 2024;:29-29.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6495 .
Savić, Slađana D., Županec, Vera, Đorđević, Dragana S., Blagdanić, Sanja, Veinović, Zorica, Gundogan, Dragana, Stanišić, Jelena, Marušić Jablanović, Milica, "Primeri interdisciplinarnih aktivnosti za unapređenje ekološke pismenosti učenika" in Aprilski dani o nastavi hemije 33. Stručno usavršavanje za nastavnike hemije i 5. Konferencija metodike nastave hemije, Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet, Beograd, 24. i 25. april 2024. (2024):29-29,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_6495 .