Attainment standards in chemistry teaching: Part I
Standardi za učenička postignuća u nastavi hemije - I deo
Апстракт
The paper presents a framework for establishing the standards for students' attainments in chemistry at primary and secondary school levels. Our aim is to standardize the amounts of knowledge and skills each student should acquire while studying chemistry, which are necessary for everyday life, are a part of general education and culture, and a basis for further education. The standards should be applicable to all students regardless of sex abilities, interest or motivation for studying chemistry. Opposed to the viewpoint that the minimal curricular contents and skills attainment is the one without which the student is not able to go on in his next course, our view is that the minimum is the attainment of literacy in chemistry. The strategy we have planned is divided in several phases. The first phase refers to the standards of those attainments which the students should definitely acquire during the teaching/learning process. In the second phase the educational standards will be speci...fied, i.e. the indicators that enable attainment monitoring and measuring will be defined.
U ovom radu dati su okviri za donošenje standarda za učenička postignuća u nastavi hemije u osnovnoj i srednjoj školi. Naš cilj jeste da standardima regulišemo koja su to znanja i umenja koja bi trebalo da formira svaki učenik tokom učenja hemije, a koja su neophodna za svakodnevni život deo su opšteg obrazovanja i kulture i osnova su za nastavak obrazovanja. Standardi bi trebalo da važe za sve učenike, nezavisno od pola, sposobnosti interesovanja i motivacije za učenje hemije. Za razliku od gledanja da je minimum savladanosti programskih sadržaja onaj nivo razvijenosti veština i navika bez kojih učenik nije u mogućnosti da prati programe narednih razreda, mi smatramo da je taj minimum formiranje hemijski pismenog građanina. Strategija kojom smo planirali da ostvarimo našu nameru ima nekoliko faza. U prvoj fazi razrađeni su okviri za donošenje standarda za ona učenička postignuća koje bi učenici neizostavno trebalo da formiraju tokom procesa nastave/učenja hemije. U drugoj fazi biće op...eracionalizovani obrazovni standardi, odnosno odrediće se pokazatelji pomoću kojih je moguće pratiti i meriti stepen ostvarivanja tih standarda.
Кључне речи:
chemistry teaching / students' attainment standards / knowledge evaluation / literacy in chemistry / primary and secondary school / nastava hemije / standardi za učenička postignuća / vrednovanje znanja / hemijska pismenost / osnovna i srednja školaИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2004, 53, 2-3, 168-179Колекције
Институција/група
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - JOUR AU - Trivić, Dragica AU - Jankov, Ratko M. AU - Zindović-Vukadinović, Gordana R. PY - 2004 UR - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/191 AB - The paper presents a framework for establishing the standards for students' attainments in chemistry at primary and secondary school levels. Our aim is to standardize the amounts of knowledge and skills each student should acquire while studying chemistry, which are necessary for everyday life, are a part of general education and culture, and a basis for further education. The standards should be applicable to all students regardless of sex abilities, interest or motivation for studying chemistry. Opposed to the viewpoint that the minimal curricular contents and skills attainment is the one without which the student is not able to go on in his next course, our view is that the minimum is the attainment of literacy in chemistry. The strategy we have planned is divided in several phases. The first phase refers to the standards of those attainments which the students should definitely acquire during the teaching/learning process. In the second phase the educational standards will be specified, i.e. the indicators that enable attainment monitoring and measuring will be defined. AB - U ovom radu dati su okviri za donošenje standarda za učenička postignuća u nastavi hemije u osnovnoj i srednjoj školi. Naš cilj jeste da standardima regulišemo koja su to znanja i umenja koja bi trebalo da formira svaki učenik tokom učenja hemije, a koja su neophodna za svakodnevni život deo su opšteg obrazovanja i kulture i osnova su za nastavak obrazovanja. Standardi bi trebalo da važe za sve učenike, nezavisno od pola, sposobnosti interesovanja i motivacije za učenje hemije. Za razliku od gledanja da je minimum savladanosti programskih sadržaja onaj nivo razvijenosti veština i navika bez kojih učenik nije u mogućnosti da prati programe narednih razreda, mi smatramo da je taj minimum formiranje hemijski pismenog građanina. Strategija kojom smo planirali da ostvarimo našu nameru ima nekoliko faza. U prvoj fazi razrađeni su okviri za donošenje standarda za ona učenička postignuća koje bi učenici neizostavno trebalo da formiraju tokom procesa nastave/učenja hemije. U drugoj fazi biće operacionalizovani obrazovni standardi, odnosno odrediće se pokazatelji pomoću kojih je moguće pratiti i meriti stepen ostvarivanja tih standarda. T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Attainment standards in chemistry teaching: Part I T1 - Standardi za učenička postignuća u nastavi hemije - I deo VL - 53 IS - 2-3 SP - 168 EP - 179 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_191 ER -
@article{ author = "Trivić, Dragica and Jankov, Ratko M. and Zindović-Vukadinović, Gordana R.", year = "2004", abstract = "The paper presents a framework for establishing the standards for students' attainments in chemistry at primary and secondary school levels. Our aim is to standardize the amounts of knowledge and skills each student should acquire while studying chemistry, which are necessary for everyday life, are a part of general education and culture, and a basis for further education. The standards should be applicable to all students regardless of sex abilities, interest or motivation for studying chemistry. Opposed to the viewpoint that the minimal curricular contents and skills attainment is the one without which the student is not able to go on in his next course, our view is that the minimum is the attainment of literacy in chemistry. The strategy we have planned is divided in several phases. The first phase refers to the standards of those attainments which the students should definitely acquire during the teaching/learning process. In the second phase the educational standards will be specified, i.e. the indicators that enable attainment monitoring and measuring will be defined., U ovom radu dati su okviri za donošenje standarda za učenička postignuća u nastavi hemije u osnovnoj i srednjoj školi. Naš cilj jeste da standardima regulišemo koja su to znanja i umenja koja bi trebalo da formira svaki učenik tokom učenja hemije, a koja su neophodna za svakodnevni život deo su opšteg obrazovanja i kulture i osnova su za nastavak obrazovanja. Standardi bi trebalo da važe za sve učenike, nezavisno od pola, sposobnosti interesovanja i motivacije za učenje hemije. Za razliku od gledanja da je minimum savladanosti programskih sadržaja onaj nivo razvijenosti veština i navika bez kojih učenik nije u mogućnosti da prati programe narednih razreda, mi smatramo da je taj minimum formiranje hemijski pismenog građanina. Strategija kojom smo planirali da ostvarimo našu nameru ima nekoliko faza. U prvoj fazi razrađeni su okviri za donošenje standarda za ona učenička postignuća koje bi učenici neizostavno trebalo da formiraju tokom procesa nastave/učenja hemije. U drugoj fazi biće operacionalizovani obrazovni standardi, odnosno odrediće se pokazatelji pomoću kojih je moguće pratiti i meriti stepen ostvarivanja tih standarda.", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Attainment standards in chemistry teaching: Part I, Standardi za učenička postignuća u nastavi hemije - I deo", volume = "53", number = "2-3", pages = "168-179", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_191" }
Trivić, D., Jankov, R. M.,& Zindović-Vukadinović, G. R.. (2004). Attainment standards in chemistry teaching: Part I. in Nastava i vaspitanje, 53(2-3), 168-179. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_191
Trivić D, Jankov RM, Zindović-Vukadinović GR. Attainment standards in chemistry teaching: Part I. in Nastava i vaspitanje. 2004;53(2-3):168-179. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_191 .
Trivić, Dragica, Jankov, Ratko M., Zindović-Vukadinović, Gordana R., "Attainment standards in chemistry teaching: Part I" in Nastava i vaspitanje, 53, no. 2-3 (2004):168-179, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_191 .