Faculty of Chemistry Repository - Cherry
University of Belgrade - Faculty of Chemistry
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • View Item
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори

Thumbnail
2019
bitstream_6886.pdf (347.3Kb)
Authors
Ralević, Lidija
Tomašević, Biljana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Kада започну изучавање структуре супстанци, ученици су у позицији да изграђују значење хемијских појмова који им делују апстрактно и да, сагледавајући релације између тих појмова, формирају стабилан и целовит појмовни систем. Један од начина да се поједноставе ови процеси подразумева приказивање садржаја из хемије помоћу модела и анимација. Савременој настави се пружају додатне могућности применом информационо-комуникационих технологија (ИКТ). Наставници могу да користе већ постојеће или да самостално креирају дигиталне материјале, у зависности од потреба наставног процеса. Дигитални материјали могу да се дистрибуирају ученицима за учење код куће или да се интегришу у наставне ситуације у учионици. С обзиром на то да њихово коришћење омогућава формирање јасних репрезенатција (представа) хемијских појмова, њихова улога у процесима унапређења квалитета наставе и учења хемије је од изузетне важности. Ефикасност примене дигиталних, онлајн постављених материјала за самостално учење испитан...а је кроз квази-експеримент са паралелним групама у којем је учествовало 249 ученика седмог разреда из две основне школе на територији града Београда. Припремљени дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори приказани су ученицима контролне групе на часовима традиционалне наставе. Ученици експерименталне групе су појмове растварање и раствори усвајали кроз самостални рад, приступајући овим материјалима на прослеђеној адреси интернет стране. Резултати су показали да у погледу постигнућа ученика контролне групе и ученика експерименталне групе постоји статистички значајна разлика у корист ученика који су самостално учили о растворима посредством онлајн материјала који су им били на располагању. Ови резултати указују да се применом информационо-комуникационих технологија које омогућавају дистрибуцију припремљених дигиталних материјала може допринети бољим постигнућима ученика, који имају могућност да ове материјале користе у времену и условима који им одговарају.

Keywords:
онлајн дигитални материјали / ИКТ / репрезентације (представе) / растварање / раствори
Source:
Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије, 2019, 32-32
Publisher:
  • Београд : Српско хемијско друштво
Funding / projects:
  • Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-179048)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946
URI
https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/2946
Collections
  • Publikacije
Institution/Community
Hemijski fakultet
TY  - CONF
AU  - Ralević, Lidija
AU  - Tomašević, Biljana
PY  - 2019
UR  - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/2946
AB  - Kада започну изучавање структуре супстанци, ученици су у позицији да изграђују значење хемијских појмова који им делују апстрактно и да, сагледавајући релације између тих појмова, формирају стабилан и целовит појмовни систем. Један од начина да се поједноставе ови процеси подразумева приказивање садржаја из хемије помоћу модела и анимација. Савременој настави се пружају додатне могућности применом информационо-комуникационих технологија (ИКТ). Наставници могу да користе већ постојеће или да самостално креирају дигиталне материјале, у зависности од потреба наставног процеса. Дигитални материјали могу да се дистрибуирају ученицима за учење код куће или да се интегришу у наставне ситуације у учионици. С обзиром на то да њихово коришћење омогућава формирање јасних репрезенатција (представа) хемијских појмова, њихова улога у процесима унапређења квалитета наставе и учења хемије је од изузетне важности.
Ефикасност примене дигиталних, онлајн постављених материјала за самостално учење испитана је кроз квази-експеримент са паралелним групама у којем је учествовало 249 ученика седмог разреда из две основне школе на територији града Београда. Припремљени дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори приказани су ученицима контролне групе на часовима традиционалне наставе. Ученици експерименталне групе су појмове растварање и раствори усвајали кроз самостални рад, приступајући овим материјалима на прослеђеној адреси интернет стране. 
Резултати су показали да у погледу постигнућа ученика контролне групе и ученика експерименталне групе постоји статистички значајна разлика у корист ученика који су самостално учили о растворима посредством онлајн материјала који су им били на располагању. Ови резултати указују да се применом информационо-комуникационих технологија које омогућавају дистрибуцију припремљених дигиталних материјала може допринети бољим постигнућима ученика, који имају могућност да ове материјале користе у времену и условима који им одговарају.
PB  - Београд : Српско хемијско друштво
C3  - Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије
T1  - Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори
SP  - 32
EP  - 32
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946
ER  - 
@conference{
author = "Ralević, Lidija and Tomašević, Biljana",
year = "2019",
abstract = "Kада започну изучавање структуре супстанци, ученици су у позицији да изграђују значење хемијских појмова који им делују апстрактно и да, сагледавајући релације између тих појмова, формирају стабилан и целовит појмовни систем. Један од начина да се поједноставе ови процеси подразумева приказивање садржаја из хемије помоћу модела и анимација. Савременој настави се пружају додатне могућности применом информационо-комуникационих технологија (ИКТ). Наставници могу да користе већ постојеће или да самостално креирају дигиталне материјале, у зависности од потреба наставног процеса. Дигитални материјали могу да се дистрибуирају ученицима за учење код куће или да се интегришу у наставне ситуације у учионици. С обзиром на то да њихово коришћење омогућава формирање јасних репрезенатција (представа) хемијских појмова, њихова улога у процесима унапређења квалитета наставе и учења хемије је од изузетне важности.
Ефикасност примене дигиталних, онлајн постављених материјала за самостално учење испитана је кроз квази-експеримент са паралелним групама у којем је учествовало 249 ученика седмог разреда из две основне школе на територији града Београда. Припремљени дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори приказани су ученицима контролне групе на часовима традиционалне наставе. Ученици експерименталне групе су појмове растварање и раствори усвајали кроз самостални рад, приступајући овим материјалима на прослеђеној адреси интернет стране. 
Резултати су показали да у погледу постигнућа ученика контролне групе и ученика експерименталне групе постоји статистички значајна разлика у корист ученика који су самостално учили о растворима посредством онлајн материјала који су им били на располагању. Ови резултати указују да се применом информационо-комуникационих технологија које омогућавају дистрибуцију припремљених дигиталних материјала може допринети бољим постигнућима ученика, који имају могућност да ове материјале користе у времену и условима који им одговарају.",
publisher = "Београд : Српско хемијско друштво",
journal = "Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије",
title = "Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори",
pages = "32-32",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946"
}
Ralević, L.,& Tomašević, B.. (2019). Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори. in Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије
Београд : Српско хемијско друштво., 32-32.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946
Ralević L, Tomašević B. Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори. in Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије. 2019;:32-32.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946 .
Ralević, Lidija, Tomašević, Biljana, "Дигитални материјали за усвајање појмова растварање и раствори" in Априлски дани о настави хемије, 30. Стручно усавршавање за настевнике хемије и 3. Конференција методике наставе хемије (2019):32-32,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_2946 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB