Примена онлајн упитника у настави хемије
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Za prikupljanje stavova i mišljenja ispitanika (učenika, studenata, nastavnika...) u okviru pedagoških istraživanja, najefikasniji i najekonomičniji postupak je anketiranje primenom odgovarajućeg upitnika. Upotreba IKT u nastavi je pojednostavila ovaj postupak, jer se mogu kreirati digitalni upitnici koji se distribuiraju internetom i onlajn (online) popunjavaju, korišćenjem nekog digitalnog uređaja. Prednosti su što se takav upitnik pravi bez ikakvih finansijskih investicija, a dostavljanje ispitanicima, pristupanje i popunjavanje je jednostavno. U cilju prikupljanja stavova učenika sedmog razreda o onlajn postavljenim materijalima za učenje nastavne jedinice o rastvorima i rastvaranju, kao i njihovim navikama vezanim za pristupanje internetu, za potrebe istraživanja kreiran je onlajn upitnik. Analiza odgovora učenika je pokazala da skoro svi učenici svakodenevno pristupaju internetu. Više od polovine učenika nikada nisu tražili na internetu sadržaje iz hemije. Učenici su izneli pozit...ivan stav o onlajn učenju sadržaja iz hemije, ali bi češća primena ovakog načina rada doprinela njihovom većem interesovanju za učenje.
A survey with an appropriate questionnaire is the most efficient and economical procedure
for collecting data on attitudes and opinions of pupils, students and teachers in educational
researches. This process is simplified by using ICT, which enable to create digital
questionnaires for online distribution and answering, from different digital devices. The
advantages of this kind of questionnaires are related to that there is no need for additional
financial investments, and they could be easy delivered to respondents for completing. In
order to collect data on attitudes of the seventh grade students associated with the online
materials for learning the teaching unit about solutions and dissolution, as well as their
habits related to Internet access, an online questionnaire was created for the research
purposes. An analysis of student responses has shown that almost all students access the
Internet daily. More than half of the students have never searched for the content of
c...hemistry on the Internet. Students have had a positive view of online learning chemistry
contents, but more frequently use of this method could contribute to their higher interest.
Keywords:
anketiranje / rastvori / rastvaranje / IKT / onlajn upitnikSource:
56. саветовање Српског хемијског друштва, 2019Publisher:
- Београд : Српско хемијско друштво
Funding / projects:
- Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-179048)
Collections
Institution/Community
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - CONF AU - Ralević, Lidija AU - Tomašević, Biljana PY - 2019 UR - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/3109 AB - Za prikupljanje stavova i mišljenja ispitanika (učenika, studenata, nastavnika...) u okviru pedagoških istraživanja, najefikasniji i najekonomičniji postupak je anketiranje primenom odgovarajućeg upitnika. Upotreba IKT u nastavi je pojednostavila ovaj postupak, jer se mogu kreirati digitalni upitnici koji se distribuiraju internetom i onlajn (online) popunjavaju, korišćenjem nekog digitalnog uređaja. Prednosti su što se takav upitnik pravi bez ikakvih finansijskih investicija, a dostavljanje ispitanicima, pristupanje i popunjavanje je jednostavno. U cilju prikupljanja stavova učenika sedmog razreda o onlajn postavljenim materijalima za učenje nastavne jedinice o rastvorima i rastvaranju, kao i njihovim navikama vezanim za pristupanje internetu, za potrebe istraživanja kreiran je onlajn upitnik. Analiza odgovora učenika je pokazala da skoro svi učenici svakodenevno pristupaju internetu. Više od polovine učenika nikada nisu tražili na internetu sadržaje iz hemije. Učenici su izneli pozitivan stav o onlajn učenju sadržaja iz hemije, ali bi češća primena ovakog načina rada doprinela njihovom većem interesovanju za učenje. AB - A survey with an appropriate questionnaire is the most efficient and economical procedure for collecting data on attitudes and opinions of pupils, students and teachers in educational researches. This process is simplified by using ICT, which enable to create digital questionnaires for online distribution and answering, from different digital devices. The advantages of this kind of questionnaires are related to that there is no need for additional financial investments, and they could be easy delivered to respondents for completing. In order to collect data on attitudes of the seventh grade students associated with the online materials for learning the teaching unit about solutions and dissolution, as well as their habits related to Internet access, an online questionnaire was created for the research purposes. An analysis of student responses has shown that almost all students access the Internet daily. More than half of the students have never searched for the content of chemistry on the Internet. Students have had a positive view of online learning chemistry contents, but more frequently use of this method could contribute to their higher interest. PB - Београд : Српско хемијско друштво C3 - 56. саветовање Српског хемијског друштва T1 - Примена онлајн упитника у настави хемије UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_3109 ER -
@conference{ author = "Ralević, Lidija and Tomašević, Biljana", year = "2019", abstract = "Za prikupljanje stavova i mišljenja ispitanika (učenika, studenata, nastavnika...) u okviru pedagoških istraživanja, najefikasniji i najekonomičniji postupak je anketiranje primenom odgovarajućeg upitnika. Upotreba IKT u nastavi je pojednostavila ovaj postupak, jer se mogu kreirati digitalni upitnici koji se distribuiraju internetom i onlajn (online) popunjavaju, korišćenjem nekog digitalnog uređaja. Prednosti su što se takav upitnik pravi bez ikakvih finansijskih investicija, a dostavljanje ispitanicima, pristupanje i popunjavanje je jednostavno. U cilju prikupljanja stavova učenika sedmog razreda o onlajn postavljenim materijalima za učenje nastavne jedinice o rastvorima i rastvaranju, kao i njihovim navikama vezanim za pristupanje internetu, za potrebe istraživanja kreiran je onlajn upitnik. Analiza odgovora učenika je pokazala da skoro svi učenici svakodenevno pristupaju internetu. Više od polovine učenika nikada nisu tražili na internetu sadržaje iz hemije. Učenici su izneli pozitivan stav o onlajn učenju sadržaja iz hemije, ali bi češća primena ovakog načina rada doprinela njihovom većem interesovanju za učenje., A survey with an appropriate questionnaire is the most efficient and economical procedure for collecting data on attitudes and opinions of pupils, students and teachers in educational researches. This process is simplified by using ICT, which enable to create digital questionnaires for online distribution and answering, from different digital devices. The advantages of this kind of questionnaires are related to that there is no need for additional financial investments, and they could be easy delivered to respondents for completing. In order to collect data on attitudes of the seventh grade students associated with the online materials for learning the teaching unit about solutions and dissolution, as well as their habits related to Internet access, an online questionnaire was created for the research purposes. An analysis of student responses has shown that almost all students access the Internet daily. More than half of the students have never searched for the content of chemistry on the Internet. Students have had a positive view of online learning chemistry contents, but more frequently use of this method could contribute to their higher interest.", publisher = "Београд : Српско хемијско друштво", journal = "56. саветовање Српског хемијског друштва", title = "Примена онлајн упитника у настави хемије", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_3109" }
Ralević, L.,& Tomašević, B.. (2019). Примена онлајн упитника у настави хемије. in 56. саветовање Српског хемијског друштва Београд : Српско хемијско друштво.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_3109
Ralević L, Tomašević B. Примена онлајн упитника у настави хемије. in 56. саветовање Српског хемијског друштва. 2019;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_3109 .
Ralević, Lidija, Tomašević, Biljana, "Примена онлајн упитника у настави хемије" in 56. саветовање Српског хемијског друштва (2019), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_3109 .