Приказ основних података о документу

Образовна структура запослених у јавним библиотекама Србије

dc.creatorStošić, Anđela
dc.creatorĐorđević, Ana
dc.date.accessioned2020-05-02T19:25:53Z
dc.date.available2020-05-02T19:25:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2217-5555
dc.identifier.urihttps://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/3927
dc.description.abstractThe paper presents the structure of employees in public libraries according to the level and field of education. Data relating to 2018 and 2013 have been highlighted in order to determine the effect of the ban on public sector employment that was enacted at the end of 2013. It is evident that the number of employees with a high school degree and a college degree has decreased while the number of university graduates has increased. As it is not specified, at any level, who can do the job of a graduate librarian, the aim is to determine which professions are represented among the highly educated employees in public libraries. Employees with a bachelor's or master's degree in librarianship are grouped into a special category, in order to find out what percentage of the staff with higher education they make. The fact that the number of library users in Serbia is below all standards indicates that something needs to be changed. First of all, it would be good to examine the current situation in Serbia and study the regulations in the countries that are more advanced in this matter, and then to specify more explicitly what educational profiles should be represented in public libraries here. Balance should be found through the joint work of older and younger experts, those who have completed their studies at the Department of Library and Information Science, and those from other faculties, in order to find motivation and achieve a common goal - raising awareness of the importance of using libraries.
dc.description.abstractУ раду је приказана структура кадра у јавним библиотекама Републике Србије према степену и области образовања. Издвојени су подаци за 2013. и 2018. годину како би се установио ефекат забране запошљавања у јавном сектору која је донета крајем 2013. Евидентно је да се број запослених са средњом и вишом стручном спремом смањио, док је број високообразованих повећан. Како се у постојећем закону и националним стандардима који се односе на библиотечко-информациону делатност не издваја образовни профил дипломираног библиотекара као приоритетан приликом запошљавања, циљ је утврдити из којих струка долазе високообразовани запослени у јавним библиотекама. Као посебна категорија издвојени су упосленици са дипломом из области библиотекарства и информатике, да би се сагледало који проценат заузимају међу универзитетски образованим кадром. Чињеница да је број корисника библиотека испод утврђеног стандарда, указује да је потребно променити нешто у начину рада јавних библиотека. За почетак би било добро преиспитати тренутно стање у Србији и проучити прописе земаља које су ово питање решиле на адекватнији начин те на основу тога експлицитније прописати који би образовни профили, у коликој мери, требало да буду заступљени у јавним библиотекама.
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceČitalište: The Scientific Journal on Theory and Practice of Librarianship
dc.subjectpublic libraries
dc.subjectstaff structure
dc.subjectlibrarians
dc.subjecteducation
dc.subjectDepartment of Library and Information Science
dc.subjectthe Republic of Serbia
dc.titleEducational Structure of Employees in Serbian Public Libraries
dc.title.alternativeОбразовна структура запослених у јавним библиотекама Србије
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractСтошић, Aнђела; Ђорђевић, Aна;
dc.citation.issue35
dc.citation.spage2
dc.citation.epage9
dc.identifier.doi10.19090/cit.2019.35.2-9
dc.citation.rankM52
dc.type.versionpublishedVersion
dc.identifier.fulltexthttps://cherry.chem.bg.ac.rs/bitstream/id/17018/Educational_structure_of_pub_2019.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу