Faculty of Chemistry Repository - Cherry
University of Belgrade - Faculty of Chemistry
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Master radovi
  • View Item
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Master radovi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša

Authorized Users Only
2020
Authors
Glođović, Marko
Contributors
Tomašević, Biljana
Master Thesis (Published version)
,
Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet
Metadata
Show full item record
Abstract
U okviru istraživanja u oblasti nastave hemije, sa ciljem da se ispitaju i predlože nastavne metode i pristupi koji će omogućiti bolje usvajanje različitih hemijskih pojmova, veoma često se ispituje usvojenost osnovnih hemijskih pojmova: element, jedinjenje i smeša.U ovim istraživanjima učestvuju učenici različitih uzrasta i usvojenost pojmova se ispituje primenom različitih testova kao mernih instrumenata. Za potrebe ovog istraživanja pripremljena su dva instrumenta/testa sa po 15 grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeše na čestičnom nivou. Na instrumentima su različitim grafičkim prikazima predstavljeni isti primeri elemenata, jedinjenja i smeša. Ovim instrumentima/testovima ispitivano je koliko učenici 8. razreda razumeju pojmove element, jedinjenje i smeša na osnovu toga da li mogu da odrede šta predstavljaju dati grafički prikazi. Dobijeni rezultati su analizirani pomoću kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Na osnovu rezultata je zaključeno da učenici u najvećem procen...tu tačno klasifikuju grafičke prikaze primera za pojam element, zatim za pojam jedinjenje i da je najmanji procenat tačnih odgovora za primere grafičkih prikaza smeša. Usled nedovoljnog razumevanja i primene definicija za pojam element, jedinjenje i smeša dolazi do alternativnih koncepcija. Procenat tačnih odgovora je manji za primere elemenata koji su višeatomni molekuli i učenici ove primere najčešće pogrešno klasifikuju kao jedinjenja. Takođe se procenat tačnih odgovora smanjuje za grafičke prikaze primera jedinjenja koja sadrže veći broj atoma različitih elemenata i najveći procenat učenika koji ima pogrešne odgovore, ove primere klasifikuje kao smeše. Procenti tačnih odgovora za grafičke prikaze smeša su manji za smeše elemenata u odnosu na grafičke prikaze smeša elemenata i jedinjenja ili samo jedinjenja. Ovo ukazuje da učenici stvaraju alternativne koncepcije za pojmove element, jedinjenje i smeša vezano za broj čestica koje uočavaju na grafičkim prikazima.

Keywords:
element / jedinjenje / smeša / osnovna škola / grafički prikaz pojmova
Source:
2020, 1-40
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115
URI
https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4115
Collections
  • Master radovi
Institution/Community
Hemijski fakultet
TY  - THES
AU  - Glođović, Marko
PY  - 2020
UR  - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4115
AB  - U okviru istraživanja u oblasti nastave hemije, sa ciljem da se ispitaju i predlože nastavne metode i pristupi koji će omogućiti bolje usvajanje različitih hemijskih pojmova, veoma često se ispituje usvojenost osnovnih hemijskih pojmova: element, jedinjenje i smeša.U ovim istraživanjima učestvuju učenici različitih uzrasta i usvojenost pojmova se ispituje primenom različitih testova kao mernih instrumenata.
Za potrebe ovog istraživanja pripremljena su dva instrumenta/testa sa po 15 grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeše na čestičnom nivou. Na instrumentima su različitim grafičkim prikazima predstavljeni isti primeri elemenata, jedinjenja i smeša. Ovim instrumentima/testovima ispitivano je koliko učenici 8. razreda razumeju pojmove element, jedinjenje i smeša na osnovu toga da li mogu da odrede šta predstavljaju dati grafički prikazi. Dobijeni rezultati su analizirani pomoću kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Na osnovu rezultata je zaključeno da učenici u najvećem procentu tačno klasifikuju grafičke prikaze primera za pojam element, zatim za pojam jedinjenje i da je najmanji procenat tačnih odgovora za primere grafičkih prikaza smeša.
Usled nedovoljnog razumevanja i primene definicija za pojam element, jedinjenje i smeša dolazi do alternativnih koncepcija.
Procenat tačnih odgovora je manji za primere elemenata koji su višeatomni molekuli i učenici ove primere najčešće pogrešno klasifikuju kao jedinjenja. Takođe se procenat tačnih odgovora smanjuje za grafičke prikaze primera jedinjenja koja sadrže veći broj atoma različitih elemenata i najveći procenat učenika koji ima pogrešne odgovore, ove primere klasifikuje kao smeše. Procenti tačnih odgovora za grafičke prikaze smeša su manji za smeše elemenata u odnosu na grafičke prikaze smeša elemenata i jedinjenja ili samo jedinjenja.
Ovo ukazuje da učenici stvaraju alternativne koncepcije za pojmove element, jedinjenje i smeša vezano za broj čestica koje uočavaju na grafičkim prikazima.
T1  - Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša
SP  - 1
EP  - 40
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Glođović, Marko",
year = "2020",
abstract = "U okviru istraživanja u oblasti nastave hemije, sa ciljem da se ispitaju i predlože nastavne metode i pristupi koji će omogućiti bolje usvajanje različitih hemijskih pojmova, veoma često se ispituje usvojenost osnovnih hemijskih pojmova: element, jedinjenje i smeša.U ovim istraživanjima učestvuju učenici različitih uzrasta i usvojenost pojmova se ispituje primenom različitih testova kao mernih instrumenata.
Za potrebe ovog istraživanja pripremljena su dva instrumenta/testa sa po 15 grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeše na čestičnom nivou. Na instrumentima su različitim grafičkim prikazima predstavljeni isti primeri elemenata, jedinjenja i smeša. Ovim instrumentima/testovima ispitivano je koliko učenici 8. razreda razumeju pojmove element, jedinjenje i smeša na osnovu toga da li mogu da odrede šta predstavljaju dati grafički prikazi. Dobijeni rezultati su analizirani pomoću kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Na osnovu rezultata je zaključeno da učenici u najvećem procentu tačno klasifikuju grafičke prikaze primera za pojam element, zatim za pojam jedinjenje i da je najmanji procenat tačnih odgovora za primere grafičkih prikaza smeša.
Usled nedovoljnog razumevanja i primene definicija za pojam element, jedinjenje i smeša dolazi do alternativnih koncepcija.
Procenat tačnih odgovora je manji za primere elemenata koji su višeatomni molekuli i učenici ove primere najčešće pogrešno klasifikuju kao jedinjenja. Takođe se procenat tačnih odgovora smanjuje za grafičke prikaze primera jedinjenja koja sadrže veći broj atoma različitih elemenata i najveći procenat učenika koji ima pogrešne odgovore, ove primere klasifikuje kao smeše. Procenti tačnih odgovora za grafičke prikaze smeša su manji za smeše elemenata u odnosu na grafičke prikaze smeša elemenata i jedinjenja ili samo jedinjenja.
Ovo ukazuje da učenici stvaraju alternativne koncepcije za pojmove element, jedinjenje i smeša vezano za broj čestica koje uočavaju na grafičkim prikazima.",
title = "Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša",
pages = "1-40",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115"
}
Glođović, M.. (2020). Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša. , 1-40.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115
Glođović M. Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša. 2020;:1-40.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115 .
Glođović, Marko, "Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša" (2020):1-40,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB