Faculty of Chemistry Repository - Cherry
University of Belgrade - Faculty of Chemistry
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Faculty of Chemistry Repository - Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • View Item
  •   Faculty of Chemistry Repository - Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Улога појмова у настави природних наука

Thumbnail
2003
Uloga_pojmova_u_pub_2003.pdf (350.6Kb)
Authors
Milanović Nahod, Slobodanka
Šaranović Božanović, Nadežda
Šišović, Dragica
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хе...мије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.

Keywords:
појмови / природне науке / фундаменталне идеје / концептуални нивои / планирање наставе / когнитивне структуре
Source:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2003, 35, 111-130
Publisher:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja

ISSN: 0579-6431

[ Google Scholar ]
URI
https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf
http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231
Collections
  • Publikacije
Institution
Hemijski fakultet

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

OpenAIRERCUB