Улога појмова у настави природних наука
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хе...мије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.
Ključne reči:
појмови / природне науке / фундаменталне идеје / концептуални нивои / планирање наставе / когнитивне структуреIzvor:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2003, 35, 111-130Izdavač:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
URI
https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdfhttp://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231
Kolekcije
Institucija
Hemijski fakultetTY - JOUR AU - Milanović Nahod, Slobodanka AU - Šaranović Božanović, Nadežda AU - Šišović, Dragica PY - 2003 UR - https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231 AB - У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Улога појмова у настави природних наука VL - 35 SP - 111 EP - 130 ER -
@article{ author = "Milanović Nahod, Slobodanka and Šaranović Božanović, Nadežda and Šišović, Dragica", year = "2003", url = "https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf, http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231", abstract = "У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Улога појмова у настави природних наука", volume = "35", pages = "111-130" }
Milanović Nahod S, Šaranović Božanović N, Šišović D. Улога појмова у настави природних наука. Зборник Института за педагошка истраживања. 2003;35:111-130
Milanović Nahod, S., Šaranović Božanović, N.,& Šišović, D. (2003). Улога појмова у настави природних наука. Зборник Института за педагошка истраживањаBeograd : Institut za pedagoška istraživanja., 35, 111-130.
Milanović Nahod Slobodanka, Šaranović Božanović Nadežda, Šišović Dragica, "Улога појмова у настави природних наука" 35 (2003):111-130