Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled rada 
  •   Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • Pregled rada
  •   Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • Pregled rada
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Улога појмова у настави природних наука

Thumbnail
2003
Uloga_pojmova_u_pub_2003.pdf (350.6Kb)
Autori
Milanović Nahod, Slobodanka
Šaranović Božanović, Nadežda
Šišović, Dragica
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хе...мије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.

Ključne reči:
појмови / природне науке / фундаменталне идеје / концептуални нивои / планирање наставе / когнитивне структуре
Izvor:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2003, 35, 111-130
Izdavač:
  • Beograd : Institut za pedagoška istraživanja

ISSN: 0579-6431

[ Google Scholar ]
URI
https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf
http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231
Kolekcije
  • Publikacije
Institucija
Hemijski fakultet
TY  - JOUR
AU  - Milanović Nahod, Slobodanka
AU  - Šaranović Božanović, Nadežda
AU  - Šišović, Dragica
PY  - 2003
UR  - https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231
AB  - У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.
PB  - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
T2  - Зборник Института за педагошка истраживања
T1  - Улога појмова у настави природних наука
VL  - 35
SP  - 111
EP  - 130
ER  - 
@article{
author = "Milanović Nahod, Slobodanka and Šaranović Božanović, Nadežda and Šišović, Dragica",
year = "2003",
url = "https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf, http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231",
abstract = "У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.",
publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja",
journal = "Зборник Института за педагошка истраживања",
title = "Улога појмова у настави природних наука",
volume = "35",
pages = "111-130"
}
Milanović Nahod S, Šaranović Božanović N, Šišović D. Улога појмова у настави природних наука. Зборник Института за педагошка истраживања. 2003;35:111-130
Milanović Nahod, S., Šaranović Božanović, N.,& Šišović, D. (2003). Улога појмова у настави природних наука.
Зборник Института за педагошка истраживањаBeograd : Institut za pedagoška istraživanja., 35, 111-130.
Milanović Nahod Slobodanka, Šaranović Božanović Nadežda, Šišović Dragica, "Улога појмова у настави природних наука" 35 (2003):111-130

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu CHERRY (CHEmistry RepositoRY) | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucijeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu CHERRY (CHEmistry RepositoRY) | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB