Show simple item record

dc.creatorMilanović Nahod, Slobodanka
dc.creatorŠaranović Božanović, Nadežda
dc.creatorŠišović, Dragica
dc.date.accessioned2020-10-29T08:28:58Z
dc.date.available2020-10-29T08:28:58Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.urihttps://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf
dc.identifier.urihttp://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231
dc.description.abstractУ раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceЗборник Института за педагошка истраживањаsr
dc.subjectпојмовиsr
dc.subjectприродне наукеsr
dc.subjectфундаменталне идејеsr
dc.subjectконцептуални нивоиsr
dc.subjectпланирање наставеsr
dc.subjectкогнитивне структуреsr
dc.titleУлога појмова у настави природних наукаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractŠišović, Dragica; Šaranović Božanović, Nadežda; Milanović Nahod, Slobodanka; Uloga pojmova u nastavi prirodnih nauka;
dc.citation.volume35
dc.citation.spage111
dc.citation.epage130
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://cherry.chem.bg.ac.rs/bitstream/id/26290/Uloga_pojmova_u_pub_2003.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record