Grammar School Students’ Perceptions Toward Organic Chemistry and the Implementation of Context-Based Approach in Organic Chemistry Teaching
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Along with being an essential part of everyday life, organic chemistry has tremendous economic significance. Given that grammar school represents a stepping stone toward
university education and professional carriers in this field, improving organic chemistry teaching
at grammar school level is of great importance. Consequently, this research aimed to determine
the way in which organic chemistry is typically taught in grammar school, grammar school students’ perceptions toward organic chemistry and their perceptions concerning the potential of
context-based teaching approach to facilitate organic chemistry learning. Data were obtained by
means of the two questionnaires, completed by 163 third year grammar school students. It was
concluded that organic chemistry teaching in grammar school primarily consists of the teacher’s
presentation of academic content, which is only occasionally linked to everyday life and previously acquired chemistry knowledge. At the same time, students p...erceive organic chemistry as
abstract, difficult to understand and more difficult to learn than general and inorganic chemistry, while around 40% of students perceive the quality of their organic chemistry knowledge
to be poor. Conversely, students perceive context-based organic chemistry lessons to be more
interesting than their typical organic chemistry lessons and point out that such an approach to
teaching could enhance their motivation to learn organic chemistry and their ability to apply
organic chemistry knowledge in everyday life. Although they are not convinced that it could also
improve their understanding of organic chemistry, nearly 60% of students recommend to their
teachers more frequent application of context-based approach in organic chemistry teaching
Поред тога што представља есенцијални део свакодневног живота,
органска хемијa има и огроман екoномски значај. Будући да гимназијa представља
основу за даље универзитетско образовање и професионални ангажман у овој области, унапређивање гимназијске наставе органске хемије је од великог значаја. Последично, циљеви овог истраживања су били утврђивање типичних карактеристика
наставе органске хемије у гимназијама, као и утврђивање ставова гимназијалаца о
органској хемији и потенцијалу контекстуалног приступа настави да олакша учење
органске хемије. Истраживачки подаци су прикупљени посредством два упитника,
којe је попунило 163 ученика трећег разреда гимназије. Закључено је да се настава
органске хемије у гимназији првенствено своди на наставниково излагање академских знања, која се само у ретким приликама повезују са свакодневним животом и
претходно стеченим знањима из хемије. Истовремено, ученици сматрају да је органска хемија апстрактна, тешка за разумевање и тежа за учење од оп...ште и неорганске
хемије, док око 40% ученика сматра да је њихово знање органске хемије слабог
квалитета. С друге стране, ученици сматрају да је настава заснована на примени
контекстуалног приступа занимљивија од њихове уобичајене наставе органске хемије и истичу да би овакав приступ настави могао да допринесе већој мотивацији
за учење органске хемије и бољој оспoсобљености ученика за примену знања из
органске хемије у свакодневном животу. Иако нису убеђени да би овај приступ могао да допринесе и бољем разумевању градива органске хемије, скоро 60% ученика
препоручило је својим наставницима чешћу употребу контекстуалног приступа у
настави органске хемије.
Ključne reči:
organic chemistry / context-based teaching approach / grammar school students / questionnaires / органска хемијa / контекстуални приступ настави / гимназијалци / упитнициIzvor:
Uzdanica, 2020, 17, 2, 267-279Izdavač:
- Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina
Finansiranje / projekti:
- Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije, institucionalno finansiranje - 200288 (Inovacioni centar Hemijskog fakulteta u Beogradu doo) (RS-MESTD-inst-2020-200288)
Kolekcije
Institucija/grupa
Inovacioni centar / Innovation CentreTY - JOUR AU - Putica, Katarina PY - 2020 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4944 AB - Along with being an essential part of everyday life, organic chemistry has tremendous economic significance. Given that grammar school represents a stepping stone toward university education and professional carriers in this field, improving organic chemistry teaching at grammar school level is of great importance. Consequently, this research aimed to determine the way in which organic chemistry is typically taught in grammar school, grammar school students’ perceptions toward organic chemistry and their perceptions concerning the potential of context-based teaching approach to facilitate organic chemistry learning. Data were obtained by means of the two questionnaires, completed by 163 third year grammar school students. It was concluded that organic chemistry teaching in grammar school primarily consists of the teacher’s presentation of academic content, which is only occasionally linked to everyday life and previously acquired chemistry knowledge. At the same time, students perceive organic chemistry as abstract, difficult to understand and more difficult to learn than general and inorganic chemistry, while around 40% of students perceive the quality of their organic chemistry knowledge to be poor. Conversely, students perceive context-based organic chemistry lessons to be more interesting than their typical organic chemistry lessons and point out that such an approach to teaching could enhance their motivation to learn organic chemistry and their ability to apply organic chemistry knowledge in everyday life. Although they are not convinced that it could also improve their understanding of organic chemistry, nearly 60% of students recommend to their teachers more frequent application of context-based approach in organic chemistry teaching AB - Поред тога што представља есенцијални део свакодневног живота, органска хемијa има и огроман екoномски значај. Будући да гимназијa представља основу за даље универзитетско образовање и професионални ангажман у овој области, унапређивање гимназијске наставе органске хемије је од великог значаја. Последично, циљеви овог истраживања су били утврђивање типичних карактеристика наставе органске хемије у гимназијама, као и утврђивање ставова гимназијалаца о органској хемији и потенцијалу контекстуалног приступа настави да олакша учење органске хемије. Истраживачки подаци су прикупљени посредством два упитника, којe је попунило 163 ученика трећег разреда гимназије. Закључено је да се настава органске хемије у гимназији првенствено своди на наставниково излагање академских знања, која се само у ретким приликама повезују са свакодневним животом и претходно стеченим знањима из хемије. Истовремено, ученици сматрају да је органска хемија апстрактна, тешка за разумевање и тежа за учење од опште и неорганске хемије, док око 40% ученика сматра да је њихово знање органске хемије слабог квалитета. С друге стране, ученици сматрају да је настава заснована на примени контекстуалног приступа занимљивија од њихове уобичајене наставе органске хемије и истичу да би овакав приступ настави могао да допринесе већој мотивацији за учење органске хемије и бољој оспoсобљености ученика за примену знања из органске хемије у свакодневном животу. Иако нису убеђени да би овај приступ могао да допринесе и бољем разумевању градива органске хемије, скоро 60% ученика препоручило је својим наставницима чешћу употребу контекстуалног приступа у настави органске хемије. PB - Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina T2 - Uzdanica T1 - Grammar School Students’ Perceptions Toward Organic Chemistry and the Implementation of Context-Based Approach in Organic Chemistry Teaching VL - 17 IS - 2 SP - 267 EP - 279 DO - 10.18485/uzdanica.2020.17.2.18 ER -
@article{ author = "Putica, Katarina", year = "2020", abstract = "Along with being an essential part of everyday life, organic chemistry has tremendous economic significance. Given that grammar school represents a stepping stone toward university education and professional carriers in this field, improving organic chemistry teaching at grammar school level is of great importance. Consequently, this research aimed to determine the way in which organic chemistry is typically taught in grammar school, grammar school students’ perceptions toward organic chemistry and their perceptions concerning the potential of context-based teaching approach to facilitate organic chemistry learning. Data were obtained by means of the two questionnaires, completed by 163 third year grammar school students. It was concluded that organic chemistry teaching in grammar school primarily consists of the teacher’s presentation of academic content, which is only occasionally linked to everyday life and previously acquired chemistry knowledge. At the same time, students perceive organic chemistry as abstract, difficult to understand and more difficult to learn than general and inorganic chemistry, while around 40% of students perceive the quality of their organic chemistry knowledge to be poor. Conversely, students perceive context-based organic chemistry lessons to be more interesting than their typical organic chemistry lessons and point out that such an approach to teaching could enhance their motivation to learn organic chemistry and their ability to apply organic chemistry knowledge in everyday life. Although they are not convinced that it could also improve their understanding of organic chemistry, nearly 60% of students recommend to their teachers more frequent application of context-based approach in organic chemistry teaching, Поред тога што представља есенцијални део свакодневног живота, органска хемијa има и огроман екoномски значај. Будући да гимназијa представља основу за даље универзитетско образовање и професионални ангажман у овој области, унапређивање гимназијске наставе органске хемије је од великог значаја. Последично, циљеви овог истраживања су били утврђивање типичних карактеристика наставе органске хемије у гимназијама, као и утврђивање ставова гимназијалаца о органској хемији и потенцијалу контекстуалног приступа настави да олакша учење органске хемије. Истраживачки подаци су прикупљени посредством два упитника, којe је попунило 163 ученика трећег разреда гимназије. Закључено је да се настава органске хемије у гимназији првенствено своди на наставниково излагање академских знања, која се само у ретким приликама повезују са свакодневним животом и претходно стеченим знањима из хемије. Истовремено, ученици сматрају да је органска хемија апстрактна, тешка за разумевање и тежа за учење од опште и неорганске хемије, док око 40% ученика сматра да је њихово знање органске хемије слабог квалитета. С друге стране, ученици сматрају да је настава заснована на примени контекстуалног приступа занимљивија од њихове уобичајене наставе органске хемије и истичу да би овакав приступ настави могао да допринесе већој мотивацији за учење органске хемије и бољој оспoсобљености ученика за примену знања из органске хемије у свакодневном животу. Иако нису убеђени да би овај приступ могао да допринесе и бољем разумевању градива органске хемије, скоро 60% ученика препоручило је својим наставницима чешћу употребу контекстуалног приступа у настави органске хемије.", publisher = "Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina", journal = "Uzdanica", title = "Grammar School Students’ Perceptions Toward Organic Chemistry and the Implementation of Context-Based Approach in Organic Chemistry Teaching", volume = "17", number = "2", pages = "267-279", doi = "10.18485/uzdanica.2020.17.2.18" }
Putica, K.. (2020). Grammar School Students’ Perceptions Toward Organic Chemistry and the Implementation of Context-Based Approach in Organic Chemistry Teaching. in Uzdanica Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina., 17(2), 267-279. https://doi.org/10.18485/uzdanica.2020.17.2.18
Putica K. Grammar School Students’ Perceptions Toward Organic Chemistry and the Implementation of Context-Based Approach in Organic Chemistry Teaching. in Uzdanica. 2020;17(2):267-279. doi:10.18485/uzdanica.2020.17.2.18 .
Putica, Katarina, "Grammar School Students’ Perceptions Toward Organic Chemistry and the Implementation of Context-Based Approach in Organic Chemistry Teaching" in Uzdanica, 17, no. 2 (2020):267-279, https://doi.org/10.18485/uzdanica.2020.17.2.18 . .