Faculty of Chemistry Repository - Cherry
University of Belgrade - Faculty of Chemistry
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • View Item
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet
  • Publikacije
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ефекти примене методе учења путем решавања проблема у настави природних наука

Thumbnail
2019
IuN2019.pdf (301.1Kb)
Authors
Putica, Katarina
Trivić, Dragica
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Циљ овог рада био је да се упореди ефективност наставе засноване на примени методе учења путем решавања проблема и традиционалне рецептивне наставе у области природних наука. Имајући у виду најчешће проблеме са којима се ученици суочавају приликом учења природних наука, а за које је утврђено да су у великој мери последица традиционалне рецептивне наставе, постављене су четири истраживачке хипотезе: примена методе учења путем решавања проблема доводи до бољег разумевања градива природних наука (Х1), позитивнијег односа ученика према природним наукама (Х2), боље саморегулације процеса учења природних наука (Х3) и бољих академских постигнућа ученика у области природних наука (Х4) у односу на рецептивну наставу. Академска постигнућа ученика у области природних наука разматрана су искључиво као квантитативни аспект успешности ученика, због чега је разумевање, као један од нивоа квалитативног аспекта успешности, разматрано у посебној хипотези. Да би се проверила тачност постављених хипотеза,... примењена је метаанализa, за чију израду су искоришћени резултати из двадесет три научна рада, на основу којих су, за сваку од хипотеза, израчунате одговарајуће средње вредности ES. На основу ових вредности потврђена је тачност све четири постављене хипотезе, а тиме и велики потенцијал методе учења путем решавања проблема да унапреди квалитет наставе у области природних наука.

Keywords:
рецептивна настава / природне науке / метаанализа
Source:
учење путем решавања проблема, 2019, 32, 4, 21-31
Publisher:
  • Универзитет у Београду - Учитељски факултет
Funding / projects:
  • Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-179048)
Note:
  • Related to an English-language version of the extended summary: https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5025

DOI: 10.5937/inovacije1904021P

ISSN: 2335-0806

[ Google Scholar ]
URI
http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5026
Collections
  • Publikacije
Institution/Community
Hemijski fakultet
TY  - JOUR
AU  - Putica, Katarina
AU  - Trivić, Dragica
PY  - 2019
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5026
AB  - Циљ овог рада био је да се упореди ефективност наставе засноване на примени методе учења путем решавања проблема и традиционалне рецептивне наставе у области природних наука. Имајући у виду најчешће проблеме са којима се ученици суочавају приликом учења природних наука, а за које је утврђено да су у великој мери последица традиционалне рецептивне наставе, постављене су четири истраживачке хипотезе: примена методе учења путем решавања проблема доводи до бољег разумевања градива природних наука (Х1), позитивнијег односа ученика према природним наукама (Х2), боље саморегулације процеса учења природних наука (Х3) и бољих академских постигнућа ученика у области природних наука (Х4) у односу на рецептивну наставу. Академска постигнућа ученика у области природних наука разматрана су искључиво као квантитативни аспект успешности ученика, због чега је разумевање, као један од нивоа квалитативног аспекта успешности, разматрано у посебној хипотези. Да би се проверила тачност постављених хипотеза, примењена је метаанализa, за чију израду су искоришћени резултати из двадесет три научна рада, на основу којих су, за сваку од хипотеза, израчунате одговарајуће средње вредности ES. На основу ових вредности потврђена је тачност све четири постављене хипотезе, а тиме и велики потенцијал методе учења путем решавања проблема да унапреди квалитет наставе у области природних наука.
PB  - Универзитет у Београду -  Учитељски факултет
T2  - учење путем решавања проблема
T1  - Ефекти примене методе учења путем решавања проблема у настави природних наука
VL  - 32
IS  - 4
SP  - 21
EP  - 31
DO  - 10.5937/inovacije1904021P
ER  - 
@article{
author = "Putica, Katarina and Trivić, Dragica",
year = "2019",
abstract = "Циљ овог рада био је да се упореди ефективност наставе засноване на примени методе учења путем решавања проблема и традиционалне рецептивне наставе у области природних наука. Имајући у виду најчешће проблеме са којима се ученици суочавају приликом учења природних наука, а за које је утврђено да су у великој мери последица традиционалне рецептивне наставе, постављене су четири истраживачке хипотезе: примена методе учења путем решавања проблема доводи до бољег разумевања градива природних наука (Х1), позитивнијег односа ученика према природним наукама (Х2), боље саморегулације процеса учења природних наука (Х3) и бољих академских постигнућа ученика у области природних наука (Х4) у односу на рецептивну наставу. Академска постигнућа ученика у области природних наука разматрана су искључиво као квантитативни аспект успешности ученика, због чега је разумевање, као један од нивоа квалитативног аспекта успешности, разматрано у посебној хипотези. Да би се проверила тачност постављених хипотеза, примењена је метаанализa, за чију израду су искоришћени резултати из двадесет три научна рада, на основу којих су, за сваку од хипотеза, израчунате одговарајуће средње вредности ES. На основу ових вредности потврђена је тачност све четири постављене хипотезе, а тиме и велики потенцијал методе учења путем решавања проблема да унапреди квалитет наставе у области природних наука.",
publisher = "Универзитет у Београду -  Учитељски факултет",
journal = "учење путем решавања проблема",
title = "Ефекти примене методе учења путем решавања проблема у настави природних наука",
volume = "32",
number = "4",
pages = "21-31",
doi = "10.5937/inovacije1904021P"
}
Putica, K.,& Trivić, D.. (2019). Ефекти примене методе учења путем решавања проблема у настави природних наука. in учење путем решавања проблема
Универзитет у Београду -  Учитељски факултет., 32(4), 21-31.
https://doi.org/10.5937/inovacije1904021P
Putica K, Trivić D. Ефекти примене методе учења путем решавања проблема у настави природних наука. in учење путем решавања проблема. 2019;32(4):21-31.
doi:10.5937/inovacije1904021P .
Putica, Katarina, Trivić, Dragica, "Ефекти примене методе учења путем решавања проблема у настави природних наука" in учење путем решавања проблема, 32, no. 4 (2019):21-31,
https://doi.org/10.5937/inovacije1904021P . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB