Obrazovna i vaspitna vrednost sadržaja istorije prirodnih nauka
Educational value of the history of science content
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Osamdesetih godina prošlog veka američki naučni odbor je istakao neraskidivost
veze između razvoja nauke i razvoja tehnologije. S obzirom na tehnološki napredak društva u
kojem živimo, učenici se u školama moraju osposobljavati za razumevanje tehnoloških
inovacija i njihovog uticaja na kvalitet života, kao i za kritičko procenjivanje društvenih
pitanja koja obuhvataju posledice razvoja tehnologije [1]. Da bi razumeli nauku i tehnologiju
savremenog i budućeg doba, učenici treba da razumeju razvoj nauke i tehnologije u prošlosti.
Na primer, kroz odgovarajuće epizode iz istorije prirodnih nauka, učenici mogu sagledati
kako tehnologija traži odgovore nauke da bi se razvijala ili, kako se razvijala sposobnost
čoveka da uoči problem koji je značajan za istraživanje i čije rešavanje doprinosi razvoju
nauke, a samim tim i tehnologije. U ovom radu se govori o potencijalima sadržaja istorije
prirodnih nauka za obrazovanje i vaspitanje učenika. Razmatra se uticaj sadržaja iz istorije
p...rirodnih nauka na razumevanje pojmova iz savremenih prirodnih nauka, kao i uticaj na
razvoj psiho-fizičkih sposobnosti i formiranje pogleda na svet kod učenika.
In the eighties American Scientific Committee noted the connection between the
development of science and technology. Because of the technological advancement of
modern society, students in schools must be trained to understand the technological
innovations and their impact on quality of life, as well as a critical evaluation of the social
issues that include the effects of technology development [1]. To understand the science and
technology of modern and future times, students need to understand the development of
science and technology in the past. For example, through appropriate episodes from the
history of science, students can see the relation between technology and science, and their
influence on the ability of man to detect a problem that is significant for the study. The
impact of the history of science content on student understanding of the concepts of modern
science, and development of their skills and view of the world are examined in this paper.
Кључне речи:
istorija prirodnih nauka / vaspitanje / obrazovanje / nastava / učenik / history of science / education / teaching / studentИзвор:
Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja, sa obeleževanje 40 godina katedre za nastavu hemije, 14 - 16. novembar 2012. godine, Beograd, Srbija, 2012, 182-189Издавач:
- Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu
Финансирање / пројекти:
- Теорија и пракса науке у друштву: мултидисциплинарне, образовне и међугенерацијске перспективе (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)
Напомена:
- Prvi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem
Колекције
Институција/група
Inovacioni centar / Innovation CentreTY - CONF AU - Radenković, Darinka M. AU - Putica, Katarina AU - Trivić, Dragica PY - 2012 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5162 AB - Osamdesetih godina prošlog veka američki naučni odbor je istakao neraskidivost veze između razvoja nauke i razvoja tehnologije. S obzirom na tehnološki napredak društva u kojem živimo, učenici se u školama moraju osposobljavati za razumevanje tehnoloških inovacija i njihovog uticaja na kvalitet života, kao i za kritičko procenjivanje društvenih pitanja koja obuhvataju posledice razvoja tehnologije [1]. Da bi razumeli nauku i tehnologiju savremenog i budućeg doba, učenici treba da razumeju razvoj nauke i tehnologije u prošlosti. Na primer, kroz odgovarajuće epizode iz istorije prirodnih nauka, učenici mogu sagledati kako tehnologija traži odgovore nauke da bi se razvijala ili, kako se razvijala sposobnost čoveka da uoči problem koji je značajan za istraživanje i čije rešavanje doprinosi razvoju nauke, a samim tim i tehnologije. U ovom radu se govori o potencijalima sadržaja istorije prirodnih nauka za obrazovanje i vaspitanje učenika. Razmatra se uticaj sadržaja iz istorije prirodnih nauka na razumevanje pojmova iz savremenih prirodnih nauka, kao i uticaj na razvoj psiho-fizičkih sposobnosti i formiranje pogleda na svet kod učenika. AB - In the eighties American Scientific Committee noted the connection between the development of science and technology. Because of the technological advancement of modern society, students in schools must be trained to understand the technological innovations and their impact on quality of life, as well as a critical evaluation of the social issues that include the effects of technology development [1]. To understand the science and technology of modern and future times, students need to understand the development of science and technology in the past. For example, through appropriate episodes from the history of science, students can see the relation between technology and science, and their influence on the ability of man to detect a problem that is significant for the study. The impact of the history of science content on student understanding of the concepts of modern science, and development of their skills and view of the world are examined in this paper. PB - Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu C3 - Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja, sa obeleževanje 40 godina katedre za nastavu hemije, 14 - 16. novembar 2012. godine, Beograd, Srbija T1 - Obrazovna i vaspitna vrednost sadržaja istorije prirodnih nauka T1 - Educational value of the history of science content SP - 182 EP - 189 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5162 ER -
@conference{ author = "Radenković, Darinka M. and Putica, Katarina and Trivić, Dragica", year = "2012", abstract = "Osamdesetih godina prošlog veka američki naučni odbor je istakao neraskidivost veze između razvoja nauke i razvoja tehnologije. S obzirom na tehnološki napredak društva u kojem živimo, učenici se u školama moraju osposobljavati za razumevanje tehnoloških inovacija i njihovog uticaja na kvalitet života, kao i za kritičko procenjivanje društvenih pitanja koja obuhvataju posledice razvoja tehnologije [1]. Da bi razumeli nauku i tehnologiju savremenog i budućeg doba, učenici treba da razumeju razvoj nauke i tehnologije u prošlosti. Na primer, kroz odgovarajuće epizode iz istorije prirodnih nauka, učenici mogu sagledati kako tehnologija traži odgovore nauke da bi se razvijala ili, kako se razvijala sposobnost čoveka da uoči problem koji je značajan za istraživanje i čije rešavanje doprinosi razvoju nauke, a samim tim i tehnologije. U ovom radu se govori o potencijalima sadržaja istorije prirodnih nauka za obrazovanje i vaspitanje učenika. Razmatra se uticaj sadržaja iz istorije prirodnih nauka na razumevanje pojmova iz savremenih prirodnih nauka, kao i uticaj na razvoj psiho-fizičkih sposobnosti i formiranje pogleda na svet kod učenika., In the eighties American Scientific Committee noted the connection between the development of science and technology. Because of the technological advancement of modern society, students in schools must be trained to understand the technological innovations and their impact on quality of life, as well as a critical evaluation of the social issues that include the effects of technology development [1]. To understand the science and technology of modern and future times, students need to understand the development of science and technology in the past. For example, through appropriate episodes from the history of science, students can see the relation between technology and science, and their influence on the ability of man to detect a problem that is significant for the study. The impact of the history of science content on student understanding of the concepts of modern science, and development of their skills and view of the world are examined in this paper.", publisher = "Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu", journal = "Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja, sa obeleževanje 40 godina katedre za nastavu hemije, 14 - 16. novembar 2012. godine, Beograd, Srbija", title = "Obrazovna i vaspitna vrednost sadržaja istorije prirodnih nauka, Educational value of the history of science content", pages = "182-189", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5162" }
Radenković, D. M., Putica, K.,& Trivić, D.. (2012). Obrazovna i vaspitna vrednost sadržaja istorije prirodnih nauka. in Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja, sa obeleževanje 40 godina katedre za nastavu hemije, 14 - 16. novembar 2012. godine, Beograd, Srbija Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu., 182-189. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5162
Radenković DM, Putica K, Trivić D. Obrazovna i vaspitna vrednost sadržaja istorije prirodnih nauka. in Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja, sa obeleževanje 40 godina katedre za nastavu hemije, 14 - 16. novembar 2012. godine, Beograd, Srbija. 2012;:182-189. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5162 .
Radenković, Darinka M., Putica, Katarina, Trivić, Dragica, "Obrazovna i vaspitna vrednost sadržaja istorije prirodnih nauka" in Teorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja, sa obeleževanje 40 godina katedre za nastavu hemije, 14 - 16. novembar 2012. godine, Beograd, Srbija (2012):182-189, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5162 .