Приказ основних података о документу

Educational value of the history of science content

dc.creatorRadenković, Darinka M.
dc.creatorPutica, Katarina
dc.creatorTrivić, Dragica
dc.date.accessioned2022-05-24T14:18:38Z
dc.date.available2022-05-24T14:18:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-86-7220-050-8
dc.identifier.urihttp://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5162
dc.description.abstractOsamdesetih godina prošlog veka američki naučni odbor je istakao neraskidivost veze između razvoja nauke i razvoja tehnologije. S obzirom na tehnološki napredak društva u kojem živimo, učenici se u školama moraju osposobljavati za razumevanje tehnoloških inovacija i njihovog uticaja na kvalitet života, kao i za kritičko procenjivanje društvenih pitanja koja obuhvataju posledice razvoja tehnologije [1]. Da bi razumeli nauku i tehnologiju savremenog i budućeg doba, učenici treba da razumeju razvoj nauke i tehnologije u prošlosti. Na primer, kroz odgovarajuće epizode iz istorije prirodnih nauka, učenici mogu sagledati kako tehnologija traži odgovore nauke da bi se razvijala ili, kako se razvijala sposobnost čoveka da uoči problem koji je značajan za istraživanje i čije rešavanje doprinosi razvoju nauke, a samim tim i tehnologije. U ovom radu se govori o potencijalima sadržaja istorije prirodnih nauka za obrazovanje i vaspitanje učenika. Razmatra se uticaj sadržaja iz istorije prirodnih nauka na razumevanje pojmova iz savremenih prirodnih nauka, kao i uticaj na razvoj psiho-fizičkih sposobnosti i formiranje pogleda na svet kod učenika.sr
dc.description.abstractIn the eighties American Scientific Committee noted the connection between the development of science and technology. Because of the technological advancement of modern society, students in schools must be trained to understand the technological innovations and their impact on quality of life, as well as a critical evaluation of the social issues that include the effects of technology development [1]. To understand the science and technology of modern and future times, students need to understand the development of science and technology in the past. For example, through appropriate episodes from the history of science, students can see the relation between technology and science, and their influence on the ability of man to detect a problem that is significant for the study. The impact of the history of science content on student understanding of the concepts of modern science, and development of their skills and view of the world are examined in this paper.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherHemijski fakultet Univerziteta u Beogradusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179048/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTeorija i praksa nauke u društvu: od krize ka društvu znanja, sa obeleževanje 40 godina katedre za nastavu hemije, 14 - 16. novembar 2012. godine, Beograd, Srbijasr
dc.subjectistorija prirodnih naukasr
dc.subjectvaspitanjesr
dc.subjectobrazovanjesr
dc.subjectnastavasr
dc.subjectučeniksr
dc.subjecthistory of sciencesr
dc.subjecteducationsr
dc.subjectteachingsr
dc.subjectstudentsr
dc.titleObrazovna i vaspitna vrednost sadržaja istorije prirodnih naukasr
dc.titleEducational value of the history of science contentsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.spage182
dc.citation.epage189
dc.description.otherPrvi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://cherry.chem.bg.ac.rs/bitstream/id/29505/TN2.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5162


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу