Faculty of Chemistry Repository - Cherry
University of Belgrade - Faculty of Chemistry
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Cherry
  • Inovacioni centar
  • Publikacije
  • View Item
  •   Cherry
  • Inovacioni centar
  • Publikacije
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konteksti za učenje pojmova organske hemije

Thumbnail
2018
AD2018.pdf (5.756Mb)
Authors
Putica, Katarina
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Да би се ученици адекватно припремили за живот у савременом свету који се у научно- технолошком смислу непрекидно мења, њихова улога у процесу стицања нових знања мора бити активна. Истраживања су показала да се приликом учења органске хемије ученици суочавају с бројним тешкоћама, од којих су најпроминентније слабо концептуално разумевање и функционализација знања, слаба мотивација за учење, као и изостанак свести о значају органске хемије у реалном животу. Све ово је последица саме концепције наставе органске хемије, која се заснива на наставниковом излагању обимних академских знања, без истицања могућности њихове примене у реалном животу. У оваквој поставци, ученици превасходно имају улогу пасивних слушалаца. С друге стране, контекстуални приступ настави који потенцира активну улогу ученика у процесу стицања нових знања из органске хемије под окриљем разноврсних контекста из реалног живота, показао се ефективним у превазилажењу свих наведених проблема. Због тога ће у овом ...предавању бити размотрено како се два специфична облика контекстуалног приступа настави, когнитивно шегртовање и интердисциплинарни приступ настави, могу применити ради подстицања ученика на активни ангажман током учења органске хемија у оквиру читавог низа реалних контекста, почев од козметике и спорта, до историјских легенди и медицине.

Keywords:
контекстуални приступ настави / активно учење органске хемије / контексти за учење органске хемије
Source:
Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije, 2018, 10-10
Publisher:
  • Srpsko Hemijsko Društvo
Funding / projects:
  • Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-179048)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300
URI
http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5300
Collections
  • Publikacije
Institution/Community
Inovacioni centar
TY  - CONF
AU  - Putica, Katarina
PY  - 2018
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5300
AB  - Да би се ученици адекватно припремили за живот у савременом свету који се у научно-
технолошком смислу непрекидно мења, њихова улога у процесу стицања нових знања мора
бити активна. Истраживања су показала да се приликом учења органске хемије ученици
суочавају с бројним тешкоћама, од којих су најпроминентније слабо концептуално
разумевање и функционализација знања, слаба мотивација за учење, као и изостанак свести
о значају органске хемије у реалном животу. Све ово је последица саме концепције наставе
органске хемије, која се заснива на наставниковом излагању обимних академских знања, без
истицања могућности њихове примене у реалном животу. У оваквој поставци, ученици
превасходно имају улогу пасивних слушалаца. С друге стране, контекстуални приступ настави
који потенцира активну улогу ученика у процесу стицања нових знања из органске хемије
под окриљем разноврсних контекста из реалног живота, показао се ефективним у
превазилажењу свих наведених проблема. Због тога ће у овом предавању бити размотрено
како се два специфична облика контекстуалног приступа настави, когнитивно шегртовање и
интердисциплинарни приступ настави, могу применити ради подстицања ученика на
активни ангажман током учења органске хемија у оквиру читавог низа реалних контекста,
почев од козметике и спорта, до историјских легенди и медицине.
PB  - Srpsko Hemijsko Društvo
C3  - Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije
T1  - Konteksti za učenje pojmova organske hemije
SP  - 10
EP  - 10
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300
ER  - 
@conference{
author = "Putica, Katarina",
year = "2018",
abstract = "Да би се ученици адекватно припремили за живот у савременом свету који се у научно-
технолошком смислу непрекидно мења, њихова улога у процесу стицања нових знања мора
бити активна. Истраживања су показала да се приликом учења органске хемије ученици
суочавају с бројним тешкоћама, од којих су најпроминентније слабо концептуално
разумевање и функционализација знања, слаба мотивација за учење, као и изостанак свести
о значају органске хемије у реалном животу. Све ово је последица саме концепције наставе
органске хемије, која се заснива на наставниковом излагању обимних академских знања, без
истицања могућности њихове примене у реалном животу. У оваквој поставци, ученици
превасходно имају улогу пасивних слушалаца. С друге стране, контекстуални приступ настави
који потенцира активну улогу ученика у процесу стицања нових знања из органске хемије
под окриљем разноврсних контекста из реалног живота, показао се ефективним у
превазилажењу свих наведених проблема. Због тога ће у овом предавању бити размотрено
како се два специфична облика контекстуалног приступа настави, когнитивно шегртовање и
интердисциплинарни приступ настави, могу применити ради подстицања ученика на
активни ангажман током учења органске хемија у оквиру читавог низа реалних контекста,
почев од козметике и спорта, до историјских легенди и медицине.",
publisher = "Srpsko Hemijsko Društvo",
journal = "Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije",
title = "Konteksti za učenje pojmova organske hemije",
pages = "10-10",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300"
}
Putica, K.. (2018). Konteksti za učenje pojmova organske hemije. in Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije
Srpsko Hemijsko Društvo., 10-10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300
Putica K. Konteksti za učenje pojmova organske hemije. in Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije. 2018;:10-10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300 .
Putica, Katarina, "Konteksti za učenje pojmova organske hemije" in Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije (2018):10-10,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB