Faculty of Chemistry Repository - Cherry
University of Belgrade - Faculty of Chemistry
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet / Faculty of Chemistry
  • Publikacije / Publications
  • View Item
  •   Cherry
  • Hemijski fakultet / Faculty of Chemistry
  • Publikacije / Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Епизоде из историје хемије - контекст за проверавање ученичких постигнућа

Thumbnail
2018
Epizode_iz_istorije_pub_2018.pdf (586.0Kb)
Authors
Милановић, Весна Д.
Тривић, Драгица
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Проверавање ученичких постигнућа саставни је део наставног процеса и у великој мери обликује начин на који учиници уче. Ученичка постигнућа зависе од примењеног начина проверавања. Тако на пример, ученици који остварују висока постигнућа приликом једног начина проверавања не показују једнаку успешност уколико се начин проверавања промени. Због тога би требало размотрити различите стратегије проверавања и приближити их већем броју ученика. Садржаји из историје хемије могу служити као контекст за учење хемијских концепата и разумевање природе науке. Такође, контекст историје хемије може се применити и приликом проверавања ученичких постигнућа. Циљ овог истраживања био је да се испитају идеје ученика о хемијским реакцијама и тешкоћама у разумевању закона одржања масе у тим реакцијама кроз приступ који подразумева садржаје из историје хемије. Помоћу текстова, који су били саставни део употребљеног инструмента, ученицима је презентован рад три научника, Лавоазјеа, Ландолта и Ломоносова, у ...вези са законом одржања масе. Текстови су кроз историјски контекст пружали информације потребне за решавање задатака који су се налазили у наставку инструмента, а који су захтевали предвиђање резултата, формулисање објашњења, извођење закључака, повезивање хемијског знања са ситуацијама из свакодневног живота. У истраживању су учествовали ученици различитог узраста (укупно 301 ученик) и то: 90 ученика седмог разреда, 107 ученика осмог разреда основне школе и 104 ученика другог разреда гимназије природно-математичког смера. Постигнућа ученика нису била висока ни у једној групи ученика, а генерално гледано, најуспешнији су били ученици другог разреда гимназије. Информације из историје хемије, о раду три научника у вези са законом одржања масе, неким ученицима биле су корисне приликом формулисања одговора, док другим ученицима, са развијеним мисконцепцијама, нису биле значајне. Тешкоће ученика у разумевању закона одржања масе најчешће су биле повезане са предвиђањем и објашњењем промене масе у отвореном реакционом систему и то углавном у оном где је гас реактант. На основу ученичких одговора, запажено је да су ученици често пружали објашњења у виду дословне формулације закона одржања масе, без критичког разматрања информација доступних у текстовима или задацима.

Keywords:
историја хемије / закон одржања масе / предвиђање резултата / формулисање објашњења / извођење закључака
Source:
Априлски дани о настави хемије, 29. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 2. Kонференција методике наставе хемије, 2018, 9-9
Publisher:
  • Београд : Српско хемијско друштво
Funding / projects:
  • Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-179048)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5853
URI
http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5853
Collections
  • Publikacije / Publications
Institution/Community
Hemijski fakultet / Faculty of Chemistry
TY  - CONF
AU  - Милановић, Весна Д.
AU  - Тривић, Драгица
PY  - 2018
UR  - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5853
AB  - Проверавање ученичких постигнућа саставни је део наставног процеса и у великој мери обликује начин на који учиници уче. Ученичка постигнућа зависе од примењеног начина проверавања. Тако на пример, ученици који остварују висока постигнућа приликом једног начина проверавања не показују једнаку успешност уколико се начин проверавања промени. Због тога би требало размотрити различите стратегије проверавања и приближити их већем броју ученика.
Садржаји из историје хемије могу служити као контекст за учење хемијских концепата и разумевање природе науке. Такође, контекст историје хемије може се применити и приликом проверавања ученичких постигнућа. Циљ овог истраживања био је да се испитају идеје ученика о хемијским реакцијама и тешкоћама у разумевању закона одржања масе у тим реакцијама кроз приступ који подразумева садржаје из историје хемије. Помоћу текстова, који су били саставни део употребљеног инструмента, ученицима је презентован рад три научника, Лавоазјеа, Ландолта и Ломоносова, у вези са законом одржања масе. Текстови су кроз историјски контекст пружали информације потребне за решавање задатака који су се налазили у наставку инструмента, а који су захтевали предвиђање резултата, формулисање објашњења, извођење закључака, повезивање хемијског знања са ситуацијама из свакодневног живота.
У истраживању су учествовали ученици различитог узраста (укупно 301 ученик) и то: 90 ученика седмог разреда, 107 ученика осмог разреда основне школе и 104 ученика другог разреда гимназије природно-математичког смера.
Постигнућа ученика нису била висока ни у једној групи ученика, а генерално гледано, најуспешнији су били ученици другог разреда гимназије. Информације из историје хемије, о раду три научника у вези са законом одржања масе, неким ученицима биле су корисне приликом формулисања одговора, док другим ученицима, са развијеним мисконцепцијама, нису биле значајне. Тешкоће ученика у разумевању закона одржања масе најчешће су биле повезане са предвиђањем и објашњењем промене масе у отвореном реакционом систему и то углавном у оном где је гас реактант. На основу ученичких одговора, запажено је да су ученици често пружали објашњења у виду дословне формулације закона одржања масе, без критичког разматрања информација доступних у текстовима или задацима.
PB  - Београд : Српско хемијско друштво
C3  - Априлски дани о настави хемије, 29. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 2. Kонференција методике наставе хемије
T1  - Епизоде из историје хемије - контекст за проверавање ученичких постигнућа
SP  - 9
EP  - 9
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5853
ER  - 
@conference{
author = "Милановић, Весна Д. and Тривић, Драгица",
year = "2018",
abstract = "Проверавање ученичких постигнућа саставни је део наставног процеса и у великој мери обликује начин на који учиници уче. Ученичка постигнућа зависе од примењеног начина проверавања. Тако на пример, ученици који остварују висока постигнућа приликом једног начина проверавања не показују једнаку успешност уколико се начин проверавања промени. Због тога би требало размотрити различите стратегије проверавања и приближити их већем броју ученика.
Садржаји из историје хемије могу служити као контекст за учење хемијских концепата и разумевање природе науке. Такође, контекст историје хемије може се применити и приликом проверавања ученичких постигнућа. Циљ овог истраживања био је да се испитају идеје ученика о хемијским реакцијама и тешкоћама у разумевању закона одржања масе у тим реакцијама кроз приступ који подразумева садржаје из историје хемије. Помоћу текстова, који су били саставни део употребљеног инструмента, ученицима је презентован рад три научника, Лавоазјеа, Ландолта и Ломоносова, у вези са законом одржања масе. Текстови су кроз историјски контекст пружали информације потребне за решавање задатака који су се налазили у наставку инструмента, а који су захтевали предвиђање резултата, формулисање објашњења, извођење закључака, повезивање хемијског знања са ситуацијама из свакодневног живота.
У истраживању су учествовали ученици различитог узраста (укупно 301 ученик) и то: 90 ученика седмог разреда, 107 ученика осмог разреда основне школе и 104 ученика другог разреда гимназије природно-математичког смера.
Постигнућа ученика нису била висока ни у једној групи ученика, а генерално гледано, најуспешнији су били ученици другог разреда гимназије. Информације из историје хемије, о раду три научника у вези са законом одржања масе, неким ученицима биле су корисне приликом формулисања одговора, док другим ученицима, са развијеним мисконцепцијама, нису биле значајне. Тешкоће ученика у разумевању закона одржања масе најчешће су биле повезане са предвиђањем и објашњењем промене масе у отвореном реакционом систему и то углавном у оном где је гас реактант. На основу ученичких одговора, запажено је да су ученици често пружали објашњења у виду дословне формулације закона одржања масе, без критичког разматрања информација доступних у текстовима или задацима.",
publisher = "Београд : Српско хемијско друштво",
journal = "Априлски дани о настави хемије, 29. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 2. Kонференција методике наставе хемије",
title = "Епизоде из историје хемије - контекст за проверавање ученичких постигнућа",
pages = "9-9",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5853"
}
Милановић, В. Д.,& Тривић, Д.. (2018). Епизоде из историје хемије - контекст за проверавање ученичких постигнућа. in Априлски дани о настави хемије, 29. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 2. Kонференција методике наставе хемије
Београд : Српско хемијско друштво., 9-9.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5853
Милановић ВД, Тривић Д. Епизоде из историје хемије - контекст за проверавање ученичких постигнућа. in Априлски дани о настави хемије, 29. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 2. Kонференција методике наставе хемије. 2018;:9-9.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5853 .
Милановић, Весна Д., Тривић, Драгица, "Епизоде из историје хемије - контекст за проверавање ученичких постигнућа" in Априлски дани о настави хемије, 29. Стручно усавршавање за наставнике хемије и 2. Kонференција методике наставе хемије (2018):9-9,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5853 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About CHERRY - CHEmistry RepositoRY | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB