Приказ основних података о документу

Još jednom o naučnim pojmovima na početku učenja hemije - tri pristupa izučavanju pojma supstanca

dc.creatorKorolija, Jasminka M.
dc.creatorStojanović, Snežana
dc.creatorMandić, Ljuba M.
dc.date.accessioned2018-11-22T00:05:46Z
dc.date.available2018-11-22T00:05:46Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttps://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/189
dc.description.abstractThe paper discusses and explains the standpoint that, in initial chemistry courses, the general chemistry term substance should be studied from all three standpoints of science-macro-world (phenomenon), micro-world (structure), and symbolism (accepted symbolic representations in chemistry). Using this approach it is possible to explain visible properties of a substance by causal relations between particles that make it up, and record them by chemical symbols and formulas. Only so the resulting knowledge of a substance can be expected to be efficient and lasting. The acquisition of a basic knowledge of a substance from all these three scientific points of view was examined by a set of tasks of the objective type at the end of the first year of studying chemistry. Re-testing was conducted at the beginning of the second year. The results obtained by both tests justify the approach of studying the concept of substance from all three standpoints of chemistry science. The analysis of the obtained results provides data usable for contents selection and curricular plans for initial chemistry courses.en
dc.description.abstractU radu se razmatra i obrazlaže stav da, na početku učenja hemije, opšti hemijski pojam supstanca može biti obrađivan sa sva tri gledišta nauke makrosveta (pojavno), mikrosveta (građa) i simbolike (usvojeno hemijsko obeležavanje). Ovakav pristup omogućava da vidljiva svojstva supstance budu objašnjena uzročno-posledičnim odnosima između čestica od kojih je supstanca izgrađena i da budu zapisana hemijskom simbolikom. Samo na taj način može se očekivati da usvojeno znanje o supstanci bude trajno i efikasno. Usvojenost osnovnih znanja o supstanci sa sva tri gledišta nauke ispitana je nizom zadataka objektivnog tipa na kraju prve godine učenja hemije. Urađeno je ponovno testiranje na početku druge godine učenja. Rezultati postignuti u oba testiranja opravdavaju obradu pojma supstance sa sva tri gledišta hemijske nauke. Analiza postignutih rezultata pruža podatke koji se mogu upotrebiti pri izboru sadržaja i pravljenju nastavnog plana za početak učenja hemije.sr
dc.rightsrestrictedAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectchemistry teachingen
dc.subjectsubstance concepten
dc.subjectsymbolism in chemistryen
dc.subjectconcept acquisitionen
dc.subjectprimary schoolen
dc.subjectnastava hemijesr
dc.subjectpojam supstancesr
dc.subjecthemijska simbolikasr
dc.subjectusvojenost pojmovasr
dc.subjectosnovna školasr
dc.titleOnce again about scientific terms in initial chemistry courses: Three approaches to studying the concept of substanceen
dc.titleJoš jednom o naučnim pojmovima na početku učenja hemije - tri pristupa izučavanju pojma supstancasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.volume52
dc.citation.issue2-3
dc.citation.spage157
dc.citation.epage167
dc.citation.other52(2-3): 157-167
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_189


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу