Zablude učenika osnovne škole i gimnazije o hemijskoj vezi
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
,
Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Mnogobrojna israživanja su otkrila veliki broj miskoncepcija (zabluda ili grešaka u rezonu) u oblasti hemije kod učenika širom sveta. Neke od zabluda se odnose na pojam hemijska veza. Cilj ovog istraživanja je da otkrije miskoncepcije učenika osnovne škole i gimnazije u Srbiji u vezi s pojmom hemijska veza, da se ispita li se one gube ili opstaju tokom više godina učenja hemije, odnosno s uzrastom učenika. Uzorak se sastojao od ukupno 341 ispitanika: 99 učenika osmog razreda osnovne škole, 132 učenika prvog razreda gimnazije i 110 učenika drugog razreda gimnazije (uzrast 14, 15 i 16 godina). Sve škole (njih šest) su sa teritorije grada Beograda. Kao instrumenti u istraživanju korišćeni su test i upitnik koji su dati u prilogu. Na osnovu rezultata istraživanja došlo se do zaključka da su ispitanici izgradili miskoncepcije, koje su, zavisno od dužine učenja hemije, podeljene u tri grupe: miskoncepcije koje vremenom nestaju (4), miskoncepcije koje pokazuje veći broj starijih učenika (2) i... miskoncepcije koje se javljaju nezavisno od uzrasta učenika (3). Većina miskoncepcija vezana je za jonsku vezu. Zato toj oblasti treba posvetiti više pažnje u praksi i budućim istraživanjima.
Кључне речи:
miskoncepcija / hemijska veza / jonska veza / kovalentna veza / osnovna škola / gimnazijaИзвор:
2020, 2-70Колекције
Институција/група
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - THES AU - Lazarević, Dušica PY - 2020 UR - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4087 AB - Mnogobrojna israživanja su otkrila veliki broj miskoncepcija (zabluda ili grešaka u rezonu) u oblasti hemije kod učenika širom sveta. Neke od zabluda se odnose na pojam hemijska veza. Cilj ovog istraživanja je da otkrije miskoncepcije učenika osnovne škole i gimnazije u Srbiji u vezi s pojmom hemijska veza, da se ispita li se one gube ili opstaju tokom više godina učenja hemije, odnosno s uzrastom učenika. Uzorak se sastojao od ukupno 341 ispitanika: 99 učenika osmog razreda osnovne škole, 132 učenika prvog razreda gimnazije i 110 učenika drugog razreda gimnazije (uzrast 14, 15 i 16 godina). Sve škole (njih šest) su sa teritorije grada Beograda. Kao instrumenti u istraživanju korišćeni su test i upitnik koji su dati u prilogu. Na osnovu rezultata istraživanja došlo se do zaključka da su ispitanici izgradili miskoncepcije, koje su, zavisno od dužine učenja hemije, podeljene u tri grupe: miskoncepcije koje vremenom nestaju (4), miskoncepcije koje pokazuje veći broj starijih učenika (2) i miskoncepcije koje se javljaju nezavisno od uzrasta učenika (3). Većina miskoncepcija vezana je za jonsku vezu. Zato toj oblasti treba posvetiti više pažnje u praksi i budućim istraživanjima. T1 - Zablude učenika osnovne škole i gimnazije o hemijskoj vezi SP - 2 EP - 70 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4087 ER -
@mastersthesis{ author = "Lazarević, Dušica", year = "2020", abstract = "Mnogobrojna israživanja su otkrila veliki broj miskoncepcija (zabluda ili grešaka u rezonu) u oblasti hemije kod učenika širom sveta. Neke od zabluda se odnose na pojam hemijska veza. Cilj ovog istraživanja je da otkrije miskoncepcije učenika osnovne škole i gimnazije u Srbiji u vezi s pojmom hemijska veza, da se ispita li se one gube ili opstaju tokom više godina učenja hemije, odnosno s uzrastom učenika. Uzorak se sastojao od ukupno 341 ispitanika: 99 učenika osmog razreda osnovne škole, 132 učenika prvog razreda gimnazije i 110 učenika drugog razreda gimnazije (uzrast 14, 15 i 16 godina). Sve škole (njih šest) su sa teritorije grada Beograda. Kao instrumenti u istraživanju korišćeni su test i upitnik koji su dati u prilogu. Na osnovu rezultata istraživanja došlo se do zaključka da su ispitanici izgradili miskoncepcije, koje su, zavisno od dužine učenja hemije, podeljene u tri grupe: miskoncepcije koje vremenom nestaju (4), miskoncepcije koje pokazuje veći broj starijih učenika (2) i miskoncepcije koje se javljaju nezavisno od uzrasta učenika (3). Većina miskoncepcija vezana je za jonsku vezu. Zato toj oblasti treba posvetiti više pažnje u praksi i budućim istraživanjima.", title = "Zablude učenika osnovne škole i gimnazije o hemijskoj vezi", pages = "2-70", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4087" }
Lazarević, D.. (2020). Zablude učenika osnovne škole i gimnazije o hemijskoj vezi. , 2-70. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4087
Lazarević D. Zablude učenika osnovne škole i gimnazije o hemijskoj vezi. 2020;:2-70. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4087 .
Lazarević, Dušica, "Zablude učenika osnovne škole i gimnazije o hemijskoj vezi" (2020):2-70, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4087 .