Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
,
Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U okviru istraživanja u oblasti nastave hemije, sa ciljem da se ispitaju i predlože nastavne metode i pristupi koji će omogućiti bolje usvajanje različitih hemijskih pojmova, veoma često se ispituje usvojenost osnovnih hemijskih pojmova: element, jedinjenje i smeša.U ovim istraživanjima učestvuju učenici različitih uzrasta i usvojenost pojmova se ispituje primenom različitih testova kao mernih instrumenata.
Za potrebe ovog istraživanja pripremljena su dva instrumenta/testa sa po 15 grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeše na čestičnom nivou. Na instrumentima su različitim grafičkim prikazima predstavljeni isti primeri elemenata, jedinjenja i smeša. Ovim instrumentima/testovima ispitivano je koliko učenici 8. razreda razumeju pojmove element, jedinjenje i smeša na osnovu toga da li mogu da odrede šta predstavljaju dati grafički prikazi. Dobijeni rezultati su analizirani pomoću kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Na osnovu rezultata je zaključeno da učenici u najvećem procen...tu tačno klasifikuju grafičke prikaze primera za pojam element, zatim za pojam jedinjenje i da je najmanji procenat tačnih odgovora za primere grafičkih prikaza smeša.
Usled nedovoljnog razumevanja i primene definicija za pojam element, jedinjenje i smeša dolazi do alternativnih koncepcija.
Procenat tačnih odgovora je manji za primere elemenata koji su višeatomni molekuli i učenici ove primere najčešće pogrešno klasifikuju kao jedinjenja. Takođe se procenat tačnih odgovora smanjuje za grafičke prikaze primera jedinjenja koja sadrže veći broj atoma različitih elemenata i najveći procenat učenika koji ima pogrešne odgovore, ove primere klasifikuje kao smeše. Procenti tačnih odgovora za grafičke prikaze smeša su manji za smeše elemenata u odnosu na grafičke prikaze smeša elemenata i jedinjenja ili samo jedinjenja.
Ovo ukazuje da učenici stvaraju alternativne koncepcije za pojmove element, jedinjenje i smeša vezano za broj čestica koje uočavaju na grafičkim prikazima.
Кључне речи:
element / jedinjenje / smeša / osnovna škola / grafički prikaz pojmovaИзвор:
2020, 1-40Колекције
Институција/група
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - THES AU - Glođović, Marko PY - 2020 UR - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4115 AB - U okviru istraživanja u oblasti nastave hemije, sa ciljem da se ispitaju i predlože nastavne metode i pristupi koji će omogućiti bolje usvajanje različitih hemijskih pojmova, veoma često se ispituje usvojenost osnovnih hemijskih pojmova: element, jedinjenje i smeša.U ovim istraživanjima učestvuju učenici različitih uzrasta i usvojenost pojmova se ispituje primenom različitih testova kao mernih instrumenata. Za potrebe ovog istraživanja pripremljena su dva instrumenta/testa sa po 15 grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeše na čestičnom nivou. Na instrumentima su različitim grafičkim prikazima predstavljeni isti primeri elemenata, jedinjenja i smeša. Ovim instrumentima/testovima ispitivano je koliko učenici 8. razreda razumeju pojmove element, jedinjenje i smeša na osnovu toga da li mogu da odrede šta predstavljaju dati grafički prikazi. Dobijeni rezultati su analizirani pomoću kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Na osnovu rezultata je zaključeno da učenici u najvećem procentu tačno klasifikuju grafičke prikaze primera za pojam element, zatim za pojam jedinjenje i da je najmanji procenat tačnih odgovora za primere grafičkih prikaza smeša. Usled nedovoljnog razumevanja i primene definicija za pojam element, jedinjenje i smeša dolazi do alternativnih koncepcija. Procenat tačnih odgovora je manji za primere elemenata koji su višeatomni molekuli i učenici ove primere najčešće pogrešno klasifikuju kao jedinjenja. Takođe se procenat tačnih odgovora smanjuje za grafičke prikaze primera jedinjenja koja sadrže veći broj atoma različitih elemenata i najveći procenat učenika koji ima pogrešne odgovore, ove primere klasifikuje kao smeše. Procenti tačnih odgovora za grafičke prikaze smeša su manji za smeše elemenata u odnosu na grafičke prikaze smeša elemenata i jedinjenja ili samo jedinjenja. Ovo ukazuje da učenici stvaraju alternativne koncepcije za pojmove element, jedinjenje i smeša vezano za broj čestica koje uočavaju na grafičkim prikazima. T1 - Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša SP - 1 EP - 40 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115 ER -
@mastersthesis{ author = "Glođović, Marko", year = "2020", abstract = "U okviru istraživanja u oblasti nastave hemije, sa ciljem da se ispitaju i predlože nastavne metode i pristupi koji će omogućiti bolje usvajanje različitih hemijskih pojmova, veoma često se ispituje usvojenost osnovnih hemijskih pojmova: element, jedinjenje i smeša.U ovim istraživanjima učestvuju učenici različitih uzrasta i usvojenost pojmova se ispituje primenom različitih testova kao mernih instrumenata. Za potrebe ovog istraživanja pripremljena su dva instrumenta/testa sa po 15 grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeše na čestičnom nivou. Na instrumentima su različitim grafičkim prikazima predstavljeni isti primeri elemenata, jedinjenja i smeša. Ovim instrumentima/testovima ispitivano je koliko učenici 8. razreda razumeju pojmove element, jedinjenje i smeša na osnovu toga da li mogu da odrede šta predstavljaju dati grafički prikazi. Dobijeni rezultati su analizirani pomoću kvantitativnog i kvalitativnog pristupa. Na osnovu rezultata je zaključeno da učenici u najvećem procentu tačno klasifikuju grafičke prikaze primera za pojam element, zatim za pojam jedinjenje i da je najmanji procenat tačnih odgovora za primere grafičkih prikaza smeša. Usled nedovoljnog razumevanja i primene definicija za pojam element, jedinjenje i smeša dolazi do alternativnih koncepcija. Procenat tačnih odgovora je manji za primere elemenata koji su višeatomni molekuli i učenici ove primere najčešće pogrešno klasifikuju kao jedinjenja. Takođe se procenat tačnih odgovora smanjuje za grafičke prikaze primera jedinjenja koja sadrže veći broj atoma različitih elemenata i najveći procenat učenika koji ima pogrešne odgovore, ove primere klasifikuje kao smeše. Procenti tačnih odgovora za grafičke prikaze smeša su manji za smeše elemenata u odnosu na grafičke prikaze smeša elemenata i jedinjenja ili samo jedinjenja. Ovo ukazuje da učenici stvaraju alternativne koncepcije za pojmove element, jedinjenje i smeša vezano za broj čestica koje uočavaju na grafičkim prikazima.", title = "Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša", pages = "1-40", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115" }
Glođović, M.. (2020). Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša. , 1-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115
Glođović M. Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša. 2020;:1-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115 .
Glođović, Marko, "Ispitivanje razumevanja pojmova: element, jedinjenje i smeša kod učenika osnovnih škola na osnovu zadataka klasifikacije grafičkih prikaza elemenata, jedinjenja i smeša" (2020):1-40, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4115 .