Улога појмова у настави природних наука
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хе...мије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.
Keywords:
појмови / природне науке / фундаменталне идеје / концептуални нивои / планирање наставе / когнитивне структуреSource:
Зборник Института за педагошка истраживања, 2003, 35, 111-130Publisher:
- Beograd : Institut za pedagoška istraživanja
URI
https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdfhttps://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231
Collections
Institution/Community
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - JOUR AU - Milanović Nahod, Slobodanka AU - Šaranović Božanović, Nadežda AU - Šišović, Dragica PY - 2003 UR - https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf UR - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231 AB - У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода. PB - Beograd : Institut za pedagoška istraživanja T2 - Зборник Института за педагошка истраживања T1 - Улога појмова у настави природних наука VL - 35 SP - 111 EP - 130 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4231 ER -
@article{ author = "Milanović Nahod, Slobodanka and Šaranović Božanović, Nadežda and Šišović, Dragica", year = "2003", abstract = "У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода.", publisher = "Beograd : Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Зборник Института за педагошка истраживања", title = "Улога појмова у настави природних наука", volume = "35", pages = "111-130", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4231" }
Milanović Nahod, S., Šaranović Božanović, N.,& Šišović, D.. (2003). Улога појмова у настави природних наука. in Зборник Института за педагошка истраживања Beograd : Institut za pedagoška istraživanja., 35, 111-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4231
Milanović Nahod S, Šaranović Božanović N, Šišović D. Улога појмова у настави природних наука. in Зборник Института за педагошка истраживања. 2003;35:111-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4231 .
Milanović Nahod, Slobodanka, Šaranović Božanović, Nadežda, Šišović, Dragica, "Улога појмова у настави природних наука" in Зборник Института за педагошка истраживања, 35 (2003):111-130, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4231 .