Kako učenici koriste informacije iz Periodnog sistema elemenata
Authorized Users Only
2021
Master Thesis (Published version)
,
Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet
Metadata
Show full item recordAbstract
Predmet ovog završnog rada odnosi se na osposobljenost učenika osmog razreda osnovne škole i različitih razreda srednje škole da koriste informacije iz Periodnog sitema elemenata u rešavanju zadataka iz hemije. Iz tako postavljenog predmeta proistekao je cilj završnog rada. Cilj rada je da se ispita u kojoj meri učenici osmog razreda osnovne škole i srednjoškolci primenjuju informacije koje pruža Periodni sistem elemenata u rešavanju zadataka iz hemije. Uzorak u istraživanju je činilo ukupno 397 učenika osmog razreda osnovne škole, prvog razreda gimnazije, drugog razreda gimnazije, trećeg razreda gimnazije, četvrtog razreda gimnazije i prvog razreda srednje medicinske škole. Za potrebe istraživanja napravljeni su instrumenti: test znanja i upitnik. Donja granica procentata tačnih odgovora za nazive i hemijske simbole elemenata prve tri periode Periodnog sistema elemenata nije ispod 60 % u svih šest grupa ispitanika. U visokom procentu učenici u svim grupama su na osnovu položaja elemen...ta u Periodnom sistemu navodili grupu i periodu u kojima je element, atomski i maseni broj. U odnosu na to, procenat tačnih odgovora je značajno niži na zahtevima da se odredi broj protona, elektrona i neutrona u atomima elemenata na osnovu položaja elementa u Periodnom sistemu, a niži je i za prepoznavanje trendova u Periodnom sistemu. Učenici svih razreda u najvećoj meri iz Periodnog sistema elemenata koriste podatke o atomskom i masenom broju, simbolu i nazivu elementa, kao i položaju elementa u PSE.
Keywords:
periodni sistem elemenata / znanje učenika / stavovi učenika / osmi razred osnovne škole / srednja školaSource:
2021, 1-51Collections
Institution/Community
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - THES AU - Marković, Antonina PY - 2021 UR - https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4484 AB - Predmet ovog završnog rada odnosi se na osposobljenost učenika osmog razreda osnovne škole i različitih razreda srednje škole da koriste informacije iz Periodnog sitema elemenata u rešavanju zadataka iz hemije. Iz tako postavljenog predmeta proistekao je cilj završnog rada. Cilj rada je da se ispita u kojoj meri učenici osmog razreda osnovne škole i srednjoškolci primenjuju informacije koje pruža Periodni sistem elemenata u rešavanju zadataka iz hemije. Uzorak u istraživanju je činilo ukupno 397 učenika osmog razreda osnovne škole, prvog razreda gimnazije, drugog razreda gimnazije, trećeg razreda gimnazije, četvrtog razreda gimnazije i prvog razreda srednje medicinske škole. Za potrebe istraživanja napravljeni su instrumenti: test znanja i upitnik. Donja granica procentata tačnih odgovora za nazive i hemijske simbole elemenata prve tri periode Periodnog sistema elemenata nije ispod 60 % u svih šest grupa ispitanika. U visokom procentu učenici u svim grupama su na osnovu položaja elementa u Periodnom sistemu navodili grupu i periodu u kojima je element, atomski i maseni broj. U odnosu na to, procenat tačnih odgovora je značajno niži na zahtevima da se odredi broj protona, elektrona i neutrona u atomima elemenata na osnovu položaja elementa u Periodnom sistemu, a niži je i za prepoznavanje trendova u Periodnom sistemu. Učenici svih razreda u najvećoj meri iz Periodnog sistema elemenata koriste podatke o atomskom i masenom broju, simbolu i nazivu elementa, kao i položaju elementa u PSE. T1 - Kako učenici koriste informacije iz Periodnog sistema elemenata SP - 1 EP - 51 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4484 ER -
@mastersthesis{ author = "Marković, Antonina", year = "2021", abstract = "Predmet ovog završnog rada odnosi se na osposobljenost učenika osmog razreda osnovne škole i različitih razreda srednje škole da koriste informacije iz Periodnog sitema elemenata u rešavanju zadataka iz hemije. Iz tako postavljenog predmeta proistekao je cilj završnog rada. Cilj rada je da se ispita u kojoj meri učenici osmog razreda osnovne škole i srednjoškolci primenjuju informacije koje pruža Periodni sistem elemenata u rešavanju zadataka iz hemije. Uzorak u istraživanju je činilo ukupno 397 učenika osmog razreda osnovne škole, prvog razreda gimnazije, drugog razreda gimnazije, trećeg razreda gimnazije, četvrtog razreda gimnazije i prvog razreda srednje medicinske škole. Za potrebe istraživanja napravljeni su instrumenti: test znanja i upitnik. Donja granica procentata tačnih odgovora za nazive i hemijske simbole elemenata prve tri periode Periodnog sistema elemenata nije ispod 60 % u svih šest grupa ispitanika. U visokom procentu učenici u svim grupama su na osnovu položaja elementa u Periodnom sistemu navodili grupu i periodu u kojima je element, atomski i maseni broj. U odnosu na to, procenat tačnih odgovora je značajno niži na zahtevima da se odredi broj protona, elektrona i neutrona u atomima elemenata na osnovu položaja elementa u Periodnom sistemu, a niži je i za prepoznavanje trendova u Periodnom sistemu. Učenici svih razreda u najvećoj meri iz Periodnog sistema elemenata koriste podatke o atomskom i masenom broju, simbolu i nazivu elementa, kao i položaju elementa u PSE.", title = "Kako učenici koriste informacije iz Periodnog sistema elemenata", pages = "1-51", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4484" }
Marković, A.. (2021). Kako učenici koriste informacije iz Periodnog sistema elemenata. , 1-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4484
Marković A. Kako učenici koriste informacije iz Periodnog sistema elemenata. 2021;:1-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4484 .
Marković, Antonina, "Kako učenici koriste informacije iz Periodnog sistema elemenata" (2021):1-51, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4484 .