Context-based teaching approach as a vehicle for promoting elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry
Apstrakt
Organic chemistry represents an essential part of everyday life, but previous
research indicates that traditional organic chemistry teaching, which focuses on
the transmission of academic content, insufficiently promotes the development of
pupils’ chemistry literacy in this field. Since context-based teaching approach has
the potential to improve scientific literacy, in order to compare the effectiveness of
the aforementioned teaching approaches in terms of developing elementary school
pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry, a pedagogical experiment with parallel groups was conducted. The experiment was organized within
the elaboration of the teaching unit Alkanes and it encompassed 148 eighth-grade
elementary school pupils (76 pupils in the experimental and 72 pupils in the control group). Since this is the first teaching unit within the organic chemistry curriculum, neither group had a previous chance to acquire any knowledge from this
field of chemistr...y. However, after the elaboration of the teaching unit Alkanes, the
experimental group achieved a significantly higher overall percentage of correct
answers on the test that checked pupils’ chemical literacy related to this class of
organic compounds, which implies that context-based teaching approach could
significantly enhance the elementary school pupils’ literacy in the field of organic
chemistry
Органска хемија представља есенцијални део свакодневног живота,
али претходна истраживања указују да традиционална настава органске хемије, фокусирана на трансмисију академских знања, недовољно подстиче
развој ученичке хемијске писмености у овој области. Будући да контекстуални приступ настави поседује потенцијал да унапреди научну писменост,
ради поређења ефективности поменутих наставних приступа у погледу развоја хемијске писмености ученика основних школа у области органске хемије, спроведен је педагошки експеримент са паралелним групама. Експеримент је организован у оквиру обраде наставне јединице Алкани и у њему
је учествовало 148 ученика осмог разреда основне школе (76 ученика у експерименталној и 72 ученика у контролној групи). Пошто је реч о првој наставној јединици у оквиру обраде градива органске хемије, ниједна од група
претходно није била у прилици да стекне било каква предзнања из ове области хемије. Међутим, након обраде наставне јединице Алкани, експериментална група... је остварила статистички значајно већи укупан проценат тачних
одговора на тесту којим је проверена ученичка хемијска писменост везана
за ову класу органских једињења, што указује да би контекстуални приступ
настави могао значајно да унапреди хемијску писменост ученика основних
школа у области органске хемије.
Ključne reči:
context-based teaching approach / chemistry literacy / organic chemistry / elementary school pupilsIzvor:
International Scientific Conference 2021 : Innovative didactic systems in education, 2021Izdavač:
- University of Belgrade - Teacher Education Faculty
Finansiranje / projekti:
- Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije, institucionalno finansiranje - 200168 (Univerzitet u Beogradu, Hemijski fakultet) (RS-MESTD-inst-2020-200168)
Napomena:
- Related to abstract: https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4904
Povezane informacije:
Kolekcije
Institucija/grupa
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - GEN AU - Putica, Katarina AU - Ralević, Lidija PY - 2021 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4903 AB - Organic chemistry represents an essential part of everyday life, but previous research indicates that traditional organic chemistry teaching, which focuses on the transmission of academic content, insufficiently promotes the development of pupils’ chemistry literacy in this field. Since context-based teaching approach has the potential to improve scientific literacy, in order to compare the effectiveness of the aforementioned teaching approaches in terms of developing elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry, a pedagogical experiment with parallel groups was conducted. The experiment was organized within the elaboration of the teaching unit Alkanes and it encompassed 148 eighth-grade elementary school pupils (76 pupils in the experimental and 72 pupils in the control group). Since this is the first teaching unit within the organic chemistry curriculum, neither group had a previous chance to acquire any knowledge from this field of chemistry. However, after the elaboration of the teaching unit Alkanes, the experimental group achieved a significantly higher overall percentage of correct answers on the test that checked pupils’ chemical literacy related to this class of organic compounds, which implies that context-based teaching approach could significantly enhance the elementary school pupils’ literacy in the field of organic chemistry AB - Органска хемија представља есенцијални део свакодневног живота, али претходна истраживања указују да традиционална настава органске хемије, фокусирана на трансмисију академских знања, недовољно подстиче развој ученичке хемијске писмености у овој области. Будући да контекстуални приступ настави поседује потенцијал да унапреди научну писменост, ради поређења ефективности поменутих наставних приступа у погледу развоја хемијске писмености ученика основних школа у области органске хемије, спроведен је педагошки експеримент са паралелним групама. Експеримент је организован у оквиру обраде наставне јединице Алкани и у њему је учествовало 148 ученика осмог разреда основне школе (76 ученика у експерименталној и 72 ученика у контролној групи). Пошто је реч о првој наставној јединици у оквиру обраде градива органске хемије, ниједна од група претходно није била у прилици да стекне било каква предзнања из ове области хемије. Међутим, након обраде наставне јединице Алкани, експериментална група је остварила статистички значајно већи укупан проценат тачних одговора на тесту којим је проверена ученичка хемијска писменост везана за ову класу органских једињења, што указује да би контекстуални приступ настави могао значајно да унапреди хемијску писменост ученика основних школа у области органске хемије. PB - University of Belgrade - Teacher Education Faculty T2 - International Scientific Conference 2021 : Innovative didactic systems in education T1 - Context-based teaching approach as a vehicle for promoting elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4903 ER -
@misc{ author = "Putica, Katarina and Ralević, Lidija", year = "2021", abstract = "Organic chemistry represents an essential part of everyday life, but previous research indicates that traditional organic chemistry teaching, which focuses on the transmission of academic content, insufficiently promotes the development of pupils’ chemistry literacy in this field. Since context-based teaching approach has the potential to improve scientific literacy, in order to compare the effectiveness of the aforementioned teaching approaches in terms of developing elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry, a pedagogical experiment with parallel groups was conducted. The experiment was organized within the elaboration of the teaching unit Alkanes and it encompassed 148 eighth-grade elementary school pupils (76 pupils in the experimental and 72 pupils in the control group). Since this is the first teaching unit within the organic chemistry curriculum, neither group had a previous chance to acquire any knowledge from this field of chemistry. However, after the elaboration of the teaching unit Alkanes, the experimental group achieved a significantly higher overall percentage of correct answers on the test that checked pupils’ chemical literacy related to this class of organic compounds, which implies that context-based teaching approach could significantly enhance the elementary school pupils’ literacy in the field of organic chemistry, Органска хемија представља есенцијални део свакодневног живота, али претходна истраживања указују да традиционална настава органске хемије, фокусирана на трансмисију академских знања, недовољно подстиче развој ученичке хемијске писмености у овој области. Будући да контекстуални приступ настави поседује потенцијал да унапреди научну писменост, ради поређења ефективности поменутих наставних приступа у погледу развоја хемијске писмености ученика основних школа у области органске хемије, спроведен је педагошки експеримент са паралелним групама. Експеримент је организован у оквиру обраде наставне јединице Алкани и у њему је учествовало 148 ученика осмог разреда основне школе (76 ученика у експерименталној и 72 ученика у контролној групи). Пошто је реч о првој наставној јединици у оквиру обраде градива органске хемије, ниједна од група претходно није била у прилици да стекне било каква предзнања из ове области хемије. Међутим, након обраде наставне јединице Алкани, експериментална група је остварила статистички значајно већи укупан проценат тачних одговора на тесту којим је проверена ученичка хемијска писменост везана за ову класу органских једињења, што указује да би контекстуални приступ настави могао значајно да унапреди хемијску писменост ученика основних школа у области органске хемије.", publisher = "University of Belgrade - Teacher Education Faculty", journal = "International Scientific Conference 2021 : Innovative didactic systems in education", title = "Context-based teaching approach as a vehicle for promoting elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4903" }
Putica, K.,& Ralević, L.. (2021). Context-based teaching approach as a vehicle for promoting elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry. in International Scientific Conference 2021 : Innovative didactic systems in education University of Belgrade - Teacher Education Faculty.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4903
Putica K, Ralević L. Context-based teaching approach as a vehicle for promoting elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry. in International Scientific Conference 2021 : Innovative didactic systems in education. 2021;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4903 .
Putica, Katarina, Ralević, Lidija, "Context-based teaching approach as a vehicle for promoting elementary school pupils’ chemistry literacy in the field of organic chemistry" in International Scientific Conference 2021 : Innovative didactic systems in education (2021), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4903 .