Ка модерном наставном програму хемије
Towards the modern chemistry curriculum
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
This paper presents the structural components of secondary chemistry curricula in different countries (Slovenia, England, Denmark, Malta, Carolina, Utah, Ontario,
Singapore). The results of analysis of curricula components
in different countries illustrate the educational values promoted in these systems. Additionally the overview of the
structural components of secondary chemistry curricula
shows how they support teachers planning, organization
and realization of teaching process, as well as how different
curricula supports evaluation of pupils achievements.
Извор:
Хемијски преглед, 2009, 50, 2, 42-47Издавач:
- Српско хемијско друштво
Колекције
Институција/група
Hemijski fakultet / Faculty of ChemistryTY - JOUR AU - Томашевић, Биљана AU - Тривић, Драгица AU - Бојовић, Снежана Д. PY - 2009 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5093 AB - This paper presents the structural components of secondary chemistry curricula in different countries (Slovenia, England, Denmark, Malta, Carolina, Utah, Ontario, Singapore). The results of analysis of curricula components in different countries illustrate the educational values promoted in these systems. Additionally the overview of the structural components of secondary chemistry curricula shows how they support teachers planning, organization and realization of teaching process, as well as how different curricula supports evaluation of pupils achievements. PB - Српско хемијско друштво T2 - Хемијски преглед T1 - Ка модерном наставном програму хемије T1 - Towards the modern chemistry curriculum VL - 50 IS - 2 SP - 42 EP - 47 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5093 ER -
@article{ author = "Томашевић, Биљана and Тривић, Драгица and Бојовић, Снежана Д.", year = "2009", abstract = "This paper presents the structural components of secondary chemistry curricula in different countries (Slovenia, England, Denmark, Malta, Carolina, Utah, Ontario, Singapore). The results of analysis of curricula components in different countries illustrate the educational values promoted in these systems. Additionally the overview of the structural components of secondary chemistry curricula shows how they support teachers planning, organization and realization of teaching process, as well as how different curricula supports evaluation of pupils achievements.", publisher = "Српско хемијско друштво", journal = "Хемијски преглед", title = "Ка модерном наставном програму хемије, Towards the modern chemistry curriculum", volume = "50", number = "2", pages = "42-47", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5093" }
Томашевић, Б., Тривић, Д.,& Бојовић, С. Д.. (2009). Ка модерном наставном програму хемије. in Хемијски преглед Српско хемијско друштво., 50(2), 42-47. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5093
Томашевић Б, Тривић Д, Бојовић СД. Ка модерном наставном програму хемије. in Хемијски преглед. 2009;50(2):42-47. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5093 .
Томашевић, Биљана, Тривић, Драгица, Бојовић, Снежана Д., "Ка модерном наставном програму хемије" in Хемијски преглед, 50, no. 2 (2009):42-47, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5093 .