Konteksti za učenje pojmova organske hemije
Abstract
Да би се ученици адекватно припремили за живот у савременом свету који се у научно-
технолошком смислу непрекидно мења, њихова улога у процесу стицања нових знања мора
бити активна. Истраживања су показала да се приликом учења органске хемије ученици
суочавају с бројним тешкоћама, од којих су најпроминентније слабо концептуално
разумевање и функционализација знања, слаба мотивација за учење, као и изостанак свести
о значају органске хемије у реалном животу. Све ово је последица саме концепције наставе
органске хемије, која се заснива на наставниковом излагању обимних академских знања, без
истицања могућности њихове примене у реалном животу. У оваквој поставци, ученици
превасходно имају улогу пасивних слушалаца. С друге стране, контекстуални приступ настави
који потенцира активну улогу ученика у процесу стицања нових знања из органске хемије
под окриљем разноврсних контекста из реалног живота, показао се ефективним у
превазилажењу свих наведених проблема. Због тога ће у овом ...предавању бити размотрено
како се два специфична облика контекстуалног приступа настави, когнитивно шегртовање и
интердисциплинарни приступ настави, могу применити ради подстицања ученика на
активни ангажман током учења органске хемија у оквиру читавог низа реалних контекста,
почев од козметике и спорта, до историјских легенди и медицине.
Keywords:
контекстуални приступ настави / активно учење органске хемије / контексти за учење органске хемијеSource:
Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije, 2018, 10-10Publisher:
- Beograd : Srpsko hemijsko društvo
Funding / projects:
- Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-179048)
Collections
Institution/Community
Inovacioni centar / Innovation CentreTY - CONF AU - Putica, Katarina PY - 2018 UR - http://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5300 AB - Да би се ученици адекватно припремили за живот у савременом свету који се у научно- технолошком смислу непрекидно мења, њихова улога у процесу стицања нових знања мора бити активна. Истраживања су показала да се приликом учења органске хемије ученици суочавају с бројним тешкоћама, од којих су најпроминентније слабо концептуално разумевање и функционализација знања, слаба мотивација за учење, као и изостанак свести о значају органске хемије у реалном животу. Све ово је последица саме концепције наставе органске хемије, која се заснива на наставниковом излагању обимних академских знања, без истицања могућности њихове примене у реалном животу. У оваквој поставци, ученици превасходно имају улогу пасивних слушалаца. С друге стране, контекстуални приступ настави који потенцира активну улогу ученика у процесу стицања нових знања из органске хемије под окриљем разноврсних контекста из реалног живота, показао се ефективним у превазилажењу свих наведених проблема. Због тога ће у овом предавању бити размотрено како се два специфична облика контекстуалног приступа настави, когнитивно шегртовање и интердисциплинарни приступ настави, могу применити ради подстицања ученика на активни ангажман током учења органске хемија у оквиру читавог низа реалних контекста, почев од козметике и спорта, до историјских легенди и медицине. PB - Beograd : Srpsko hemijsko društvo C3 - Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije T1 - Konteksti za učenje pojmova organske hemije SP - 10 EP - 10 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300 ER -
@conference{ author = "Putica, Katarina", year = "2018", abstract = "Да би се ученици адекватно припремили за живот у савременом свету који се у научно- технолошком смислу непрекидно мења, њихова улога у процесу стицања нових знања мора бити активна. Истраживања су показала да се приликом учења органске хемије ученици суочавају с бројним тешкоћама, од којих су најпроминентније слабо концептуално разумевање и функционализација знања, слаба мотивација за учење, као и изостанак свести о значају органске хемије у реалном животу. Све ово је последица саме концепције наставе органске хемије, која се заснива на наставниковом излагању обимних академских знања, без истицања могућности њихове примене у реалном животу. У оваквој поставци, ученици превасходно имају улогу пасивних слушалаца. С друге стране, контекстуални приступ настави који потенцира активну улогу ученика у процесу стицања нових знања из органске хемије под окриљем разноврсних контекста из реалног живота, показао се ефективним у превазилажењу свих наведених проблема. Због тога ће у овом предавању бити размотрено како се два специфична облика контекстуалног приступа настави, когнитивно шегртовање и интердисциплинарни приступ настави, могу применити ради подстицања ученика на активни ангажман током учења органске хемија у оквиру читавог низа реалних контекста, почев од козметике и спорта, до историјских легенди и медицине.", publisher = "Beograd : Srpsko hemijsko društvo", journal = "Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije", title = "Konteksti za učenje pojmova organske hemije", pages = "10-10", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300" }
Putica, K.. (2018). Konteksti za učenje pojmova organske hemije. in Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije Beograd : Srpsko hemijsko društvo., 10-10. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300
Putica K. Konteksti za učenje pojmova organske hemije. in Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije. 2018;:10-10. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300 .
Putica, Katarina, "Konteksti za učenje pojmova organske hemije" in Knjiga apstrakata 29. stručnog usavršavanja za nastavnike hemije i 2. konferencije metodike nastave hemije Aprilski dani o nastavi hemije (2018):10-10, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5300 .