@conference{
author = "Đorđević, Aleksandar M. and Milanović, Vesna D. and Trivić, Dragica",
year = "2014",
abstract = "Različiti obrazovni sistemi kroz ciljeve ističu razvoj odgovornih, moralnih i obrazovanih
ličnosti, spremnih da aktivno deluju u svim oblastima značajnim za ljudski razvoj. Strateški
dokumenti usvojeni u Srbiji definisali su različite uloge nastavnika među kojima je i vaspitna
uloga. Od nastavnika se očekuje briga o fizičkom, kognitivnom i socio-emocionalnom
razvoju učenika. Postavlja se pitanje u kojoj meri nastava hemije ima vaspitne efekte kao što
su: formiranje prirodnonaučnog pogleda na svet, razmišljanje o socijalnoj relevantnosti
znanja iz hemije i doprinosu tih znanja opštoj pismenosti mladih, briga o ličnom i
društvenom zdravlju i bezbednosti, briga o kvalitetu životne sredine, razumevanje etičkih
normi u nauci, razvoj moralnih vrednosti. U okviru istraživanja ispitani su stavovi 237
nastavnika hemije o njihovim vaspitnim ulogama u nastavnom procesu. Rezultati pokazuju
da vaspitni segment nastave hemije može doprineti: uspešnosti učenika u učenju,
izgrađivanju odgovornog odnosa prema životnoj sredini, podizanju brige o telesnom zdravlju
i razvoju moralnih vrednosti.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Hemijski fakultet",
journal = "Drugi naučni simpozijum sa međunarodnim učešćem, Teorija i praksa nauke u društvu: izazovi i perspektive, 6 - 7. novembar 2014. godine, Beograd, Srbija",
title = "Vaspitni deo nastave hemije",
pages = "51-51",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_5857"
}