Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Улога појмова у настави природних наука
dc.creator | Milanović Nahod, Slobodanka | |
dc.creator | Šaranović Božanović, Nadežda | |
dc.creator | Šišović, Dragica | |
dc.date.accessioned | 2020-10-29T08:28:58Z | |
dc.date.available | 2020-10-29T08:28:58Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.issn | 0579-6431 | |
dc.identifier.uri | https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/35/Uloga-pojmova.pdf | |
dc.identifier.uri | https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/4231 | |
dc.description.abstract | У раду се постављају суштинска питања: која знања ученици треба да стичу и којим методама. Пошло се од когнитивистичког модела сазнавања које се односи на: (а) организовање знања из природних наука у облику генерализованих идеја или главних појмова који се могу редуковати на велики број информација и (б) начин изграђивања знања ученика у смисаоне целине као матрице међусобно повезаних појмова. Указано је на тешкоће у стварању когнитивних структура које се односе на сложене садржаје природних наука и на начине учења појмова у настави. Приказани су и резултати истраживања који показују слабу овладаност појмовима, а разлози произлазе из апстрактности самих садржаја, неповезивања садржаја унутар једне и између сродних дисциплина, као и неуспостављања односа међу научним појмовима у когнитивној структури ученика. Наведен је и објаш-њен ефикасан метод представљања појмова из природних наука на три нивоа: макро, микро и симболичком. Предложен је модел као могући начин умрежавања појмова из хемије на основношколском нивоу. Дате су практичне препоруке наставницима за процену когнитивне структуре ученика и за коришћење одговарајућих метода. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Institut za pedagoška istraživanja | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Зборник Института за педагошка истраживања | sr |
dc.subject | појмови | sr |
dc.subject | природне науке | sr |
dc.subject | фундаменталне идеје | sr |
dc.subject | концептуални нивои | sr |
dc.subject | планирање наставе | sr |
dc.subject | когнитивне структуре | sr |
dc.title | Улога појмова у настави природних наука | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Šišović, Dragica; Šaranović Božanović, Nadežda; Milanović Nahod, Slobodanka; Uloga pojmova u nastavi prirodnih nauka; | |
dc.citation.volume | 35 | |
dc.citation.spage | 111 | |
dc.citation.epage | 130 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | https://cherry.chem.bg.ac.rs/bitstream/id/26290/Uloga_pojmova_u_pub_2003.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_cherry_4231 |